کسی از حجاج ایران به کرونا مبتلا نشده است

بصیر ،سعید اوحدی در خصوص بیماری کرونا در عربستان گفت: با توجه به اقدامات ارزشمند مرکز پزشکی حج و زیارت با همکاری سازمان حج و همکاری خوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان ۲ کارشناس بیماری‌های عفونی و همچنین ۲ کارشناس پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار به حج اعزام می‌شوند تا مسائل را رصد کنند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تا امروز موردی از ابتلا به ویروس کرونا در شهرهای مکه و مدینه مشاهده نشده و زائران در سلامت کامل بسر می برند و تاکنون شاهد هیچگونه بیماری تنفسی در میان زائران کاروان های ایرانی نبوده ایم.

رئیس سازمان حج و زیارت به زائران تأکید کرد: به توصیه های مرکز پزشکی حج و زیارت توجه ویژه داشته باشند و بمنظور پیشگیری از ابتلا به بیماری در مکان های پرازدحام از جمله حرمین شریفین، مسجد شجره و در ایام تشریق از ماسک استفاده کنند.

افزایش ۲۰ درصدی پزشکان زن در حج امسال و پیاده سازی صددرصدی طرح انطباق

مهندس اوحدی به افزایش ۲۰ درصدی پزشکان زن در حج امسال اشاره کرد و اظهار داشت: با این تدبیر کلیه خدمات درمانی و پزشکی به بانوان زائر توسط پزشکان زن ارائه می گردد و طرح انطباق در حج امسال بصورت صددرصد پیاده سازی شده است.

وی نوید داد: ارائه خدمات پزشکی و درمانی به زائران خانه خدا در مدینه و مکه در شرایط بسیار مطلوبی است.

رئیس سازمان حج در ادامه گفت: پروازهای مدینه قبل از اول شهریور ماه آغاز شده و تا ۲۰ شهریور ماه ادامه خواهد داشت و همچنین پروازهای مدینه بعد از ۲۰ شهریور ماه آغاز می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، رئیس سازمان حج و زیارت در خاتمه بیان کرد: آخرین گروه از زائران مدینه قبل ۲۶ شهریور ماه مصادف با ۴ ذیحجه مدینه منوره را برای بجا آوردن مناسک حج به مقصد مکه مکرمه ترک می کنند.

جهان نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا