پشت پرده تخریب میدان ماهی فریدونکنار چیست؟

حربه انتخاباتی یا بی‌توجهی مسئولان به نماد فریدونکنار/ تصاویر

بصیر، در حالیکه سیزدهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ با حضور مسئولان فریدونکنار میدان ماهی این شهرستان با المان جدید احداث و افتتاح شد امروز چیزی جز خرابی از آن به یادگار نمانده است.

این میدان ماهی جدید الاحداث که در سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) و همزمان با روز جهانی کارگر در فریدونکنار با عنوان نماد «از خاک تا افلاک» افتتاح شد هزینه بسیار بالای میلیونی به همراه داشت که تعابیر زیبایی از آن برداشت می‌شد.

بر اساس این گزارش هرچند در زمان افتتاح این پروژه نیز انتقادهای منصفانه‌ای از حذف نماد معماری این شهرستان به عمل آمد اما در هر صورت با این هزینه گزاف به بهره برداری رسید و متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که اثرات تخریب آن هر روز بیش از پیش بر ذوق می‌زند.

بسیاری از مردم فریدونکنار نیز نسبت به سهل‌انگاری شورای شهر و شهرداری به این پروژه متعجب هستند، پروژه‌ای میلیونی در حال تخریب است و دستگاه خدمت رسان شهرداری در حال آسفالت کوچه قبرستان‌های شهر هستند.

هر چند که کارهای عمرانی در این دوره از شورا افزایش پیدا کرده است و نباید از خدمات خوب عمرانی این دوره گذشت اما جای تعجب نیست، چرا که درآمد شهرداری به گفته رئیس شورا از ۶ میلیارد در سال‌های گذشته به بیش از ۱۱ میلیارد تومان رسیده و اگر این‌طور به وظیفه خود عمل نکنند باید تعجب کرد.

برخی از کارشناسان امور شهری عدم توجه شهرداری و شورای شهر به نماد اصلی معماری فریدونکنار را حربه انتخاباتی می‌دانند و معتقدند که در سال پایانی عمر خدمت‌رسانی این شورا به مردم فهیم فریدونکنار به منظور جمع‌آوری آرای خاکستری اقدام به تغییر و تحول آن می‌کنند.

نکته جالب‌تر آنکه بسیاری از کاندیداهای شورای شهر نیز در دوره گذشته به این امر تاکید می‌کردند و تغییرات به وجود آمده را حربه انتخاباتی می‌دانستند اما حال چه شده است که با وجود بیش از ۱۴ طرحی که حتی از سه نفر آنها در شورا تجلیل به عمل آمد هیچگونه رسیدگی به میدان ماهی نمی‌شود، شاید هم می‌خواهند کارشان دیده شود و در احداث میدان جدید تعلل می‌کنند.

برخی از مردم نیز عدم تدبیر این دوره از شورا برای مدیریت بر نمادهای شهری را عامل اصلی آن می‌دانند و معتقدند که نگاه یک سویه به برخی جوانب و موضوعات از سوی مسئولان امر که برخی منافع را به دنبال دارد موجب عدم توسعه و آبادانی این شهر شده است.

بر اساس این گزارش آنچه به نظر می‌رسد این است که مردم این شهرستان بسیار شریف و فهیم هستند و با انتخاب خود در دپارتمان کوچک شهری به دنبال توسعه و آبادانی فریدونکنار بودند و مسئولان منتخب باید این نکته را سرلوحه کار خود قرار دهند و به دور از هرگونه نفع‌گرایی، آبادانی و توسعه این شهرستان را رقم بزنند.

فریدونکناری که از حاج حسین بصیر و شهیدان یزدانخواه به عنوان نماد ایثار و شهادت و از میدان ماهی و درنا به عنوان نماد معماری یاد می‌کنند باید بیش از این به آن توجه شود.

IMG_4356

IMG_4357

IMG_4358

IMG_4359

IMG_4360

IMG_4361

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام.
    خدا قوت.
    از اینکه دغدغه دارید ممنونم.
    گفتنی است که در ماه آبان قرار است
    این میدان از همان طرح هایی که ارسال شد
    و سه نفر نیز تجلیل شدند بازسازی شود.
    لذا سه عدد ماهی قرار است در وسط همین
    میدان اضافه شود و از دهان این سه ماهی آب فواره بزند.
    گفتنی است این سه ماهی به هم وصلند و یکی به سمت
    شرق و یکی به سمت غرب و یکی به سمت شمال است.
    دوست عزیز این طرح رو من خودم دادم قراره اجرا بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا