انتقال تکنولوژی با واردات دسته بیل از مرزهای کرمانشاه؟ + سند

بصیر، اقتصاد مقاومتی همواره نسخه شفا بخش اقصاد ایران از سوی کارشناسان عنوان شده است.

 

دولت یازدهم با اینکه همواره در سخن و برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی را تنها راه خروج از وضعیت کنونی اقتصاد کشور دانسته است اما کارشناسان معتقد هستند اتفاق مهمی در حوزه عمل از سوی دولت رخ نداده است.

 

در مقابل صاحب نظران اقتصادی معتقد هستند که بها دادن بیش از اندازه دولت به تیم های اقتصادی خارجی که واردات بی رویه در بسیاری از مواقع به اقتصاد کشور آسیب زده است.

 

توجه از سر ذوق زدگی به مراکز اقتصادی خارجی شاید در دیدار رئیس جمهور با کمپانی های اقتصادی ایالات متحده در حاشیه سفر به نیویورک به اوج نمود خود رسید در حالی که بسیاری از فعالان اقتصادی داخلی مدتهاست در انتظار دیدار با روحانی باشند.

 

انتشار نامه ای با سربرگ “سازمان توسعه تجارت ایران” خطاب به سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانهای کشور (که نام کرمانشاه هم در آن به چشم می خورد)نشان میدهد که دولت حتی دسته بیل را نیز وارد می کند و این واردات از کشورهای اروپای شرقی مثل اوکراین است.

 

با توجه به مرزی بودن استان کرمانشاه و اشاره به واردات این دسته بیل ها از مرز در نامه این سوال کاملا جای پرسش دارد که آیا در شرایط تاکید ویژه به اقتصاد مقاومتی واردات دسته بیل مغایر با شعارهای دولت نیست؟

 

آیا اولین خروجی نشست دکتر روحانی با کمپانی های امریکایی و آمد شد تیم های غربی واردات دسته بیل است؟

 

به نظر می رسد دولت بهتر است با بازخوانی اصول سیاستهای اقتصاد مقامتی در سیاستهای اقتصادی خود تجدید نظر کند.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا