دور دور کردن پاساژها پدیده جدید برخی زنان و جوانان

بصیر ،دور دور کردن اشکال مختلفی دارد از ویراژ دادن در خیابان ها تا پرسه زدن در پاساژها را در برمی گیرد. گشت و گذار در پاساژها برای گذراندن وقت و آشنا شدن با مدهای روز نام دور دور کردن از نوع پاساژ را به خود اختصاص داده است.

از زمانی که مکان های تجاری و تفریحی افزایش پیدا کرده پاساژگردی هم تفریح جدیدی برای برخی جوانان به حساب آمده است. تفریحی بدون هزینه و سالم!

پاساژگردی پدیده جدید برخی زنان خانه دار و جوانان
این پدیده جدید و نوظهور بین جوانان و خانم های خانه دار جای خاصی برای خود باز کرده است به طوری که این قشر بیشتر وقت خود را در پاساژها سپری می کنند. یکی از عوامل این امر تغییر در سبک و روش زندگی است که باعث شده این گونه افراد به دور دور کردن پاساژها سرگرم شوند.

زنان خانه دار با توجه به اینکه بیشتر وقت خود را با وسال اطلاع رسانی می گذرانند و از تبلیغات رسانه ای هم در امان نیستند زودتر و بیشتر از دیگر افراد جامعه و زنان شاغل جذب پاساژها می شوند.

برخی از افراد هم صرفا برای خرید به پاساژ نمی روند آنها فقط می خواهند وقت خود را بگذرانند و ویترین دیدن تک تک مغازه های یک پاساژ برایشان تفریحی لذت بخشی به حساب می آید.

برخی آنچنان پدیده پاساژ گردی را جدی گرفته اند و به آن اهمیت می دهند که برای رفتن به پاساژ از چند روز قبل برنامه ریزی می کنند! قرار می گذارند و پاساژ مورد نظر خود را پیدا می کنند، اما این کار فقط برای عده ای از افراد است که نه برای وقت خود ارزشی قائل هستند نه برای پول خود!

با توجه به افزایش روز افزون پاساژها و اینکه پاساژها از حالت فقط تجاری بودن خارج شده و به مراکز تفریحی و فرهنگی هم تبدیل شده اند که این امر باعث شده تعداد پاساژگردها نیز هر روز افزایش یابد. به طوریکه دیگر مراکز خرید محلی برای تفرح جوانان نیست بلکه افراد مسن ها هم برای لذت بردن ازدیدن مغازه ها و گذران وقت به پاساژها می روند.

برخی افراد هم که به دنبال مد و مدگرایی هستند به پاساژگردی روی می آورند تا با دیدن ویترین ها از آخرین مد پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایش، وسایل منزل و دیگر لوازم مورد نیاز خود اطلاع یابند. این کار باعث شده است که روحیه مصرف گرایی از طریق تکنولوژی های نوین ارتباطی بین جوانان و زنان تاثیر چشمگیری داشته باشد.

پاساژ گردی و دوست یابی
برخی دیگر از افرادی که علاقه زیادی به پاساژ گردی دارند به عنوان خریدار و برای تفریح به پاساژ نمی روند بلکه قصد دارند در آنجا با افراد جدیدی آشنا شوند تا دوستی های تازه ای را تجربه کنند. از این کار خود لذت می برند و این کار ارنوعی تفریح شاد و سالم برایخود به حساب می آورند!

فروشنده ها شاکی از پاساژگردها
فروشنده های برخی از پاساژها از افراد به ظاهر مشتری گله مند هستند زیرا آنها با تجریه کاری که دارند فرق خریدار و پاساژگرد را ه خوبی تشخیص می دهند. برخی از افراد در تابساتن برای رهایی از گرمای خیابان به پاساژ پناه می برند برخی هم در زمستان برای اینکه از خیس شدن باران وبرف در امان باشند پاساژ را انتخاب می کنند که این کاراز حوصله برخی فرشنده ها خارج است زیرا مانع کسب و کار آنها است.

رواج جامعه مصرف گرایی
جامعه مصرف گرا ناخودآگاه شهروندان خود را مصرفی می کند و همیشه این چرخه مصرف و مصرف گرایی ادامه دارد. تا زمانی که برخی از رسانه ها با تبلیغات مشتریان خود را اغوا کنند روند مصرف گرایی بیش از اندازه در جامعه ادامه خواهد داشت و راه گریزی برای آن نیست؛ جز اینکه خود افراد آگاهانه بتوانند نیازهای خود را تامین و برآورده کنند.

ایران خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا