یادداشت میهمان/

فریدونکنار در قهقرای مدیریتی/ دعوای دولتی و ضرر مردم فریدونکنار

2093C~1

بصیر، باز هم فریدونکنار قربانی شد، این را می‌شود از نگاه این مردم پرتلاش و ولایی فریدونکنار به راحتی خواند، باز هم تدبیری که ناامیدی را در دل مردم خطه مبارک کاشت، مردمی که در این دو سال خود را بازیچه دست مسئولان خود دیدند.

مسئولانی که فقط به جایگاه خود فکر می‌کنند و از مردم به راحتی می‌گذرند، فریدونکنار محلی برای آزمون و خطای مدیریتی.

مگر می‌شود دو سال بگذرد و چهار مدیر ارشد این شهر به خود ببیند، نمی‌دانیم کجای کارمان می‌لنگد؟

بی‌ثباتی مدیریتی در استان علویان آنچنان بی‌داد می‌کند که در سال همدلی و هم‌زبانی هیچ اثری از آن دیده نمی‌شود، نه تنها اثری نیست بلکه شاهد اتفاق‌های ناگوارتری نیز هستیم.

در حالی که ۲ سال از دولت تدبیر و روی کار آمدن آن می‌گذرد متاسفانه هنوز شاهد برخی تحرکات نامبارک در بدنه سیاسی استان هستیم که نشان از عدم توانایی مسئول ارشد اجرایی استان در برخورد و کنترل با آن مسائل می‌دهد.

این بی‌ثباتی‌ها بر روی شهرستان‌های این استان نیز اثر گذاشته و فریدونکنار نمونه بارز این ادعا است، به نظر می‌رسد استاندار مازندران فریدونکنار و مردم این شهرستان را به بازی گرفته است، بهتر است بگوییم فریدونکنار بازیچه دست استاندار شده و هرکاری که بخواهد بر روی آن انجام می‌دهد.

حضور ۴ فرماندار در عرض کمتر از دو سال، یعنی هر ۹ ماه یک فرماندار آن چنان عرصه مدیریت را در فریدونکنار بهم ریخته است که گویی انگار هیچ فردی در این شهرستان مدیر نبوده است.

با این اوصاف هیچ مدیری نمی‌تواند برای برنامه‌های خود برنامه‌ریزی کند، برنامه‌های بلندمدت، کوتاه‌مدت و میان مدت بی‌معنی می‌شود و درواقع بی‌مدیریتی در این دولت بیشتر از هر چیز دیگری در این شهرستان به چشم می‌آید.

از سوی دیگر ابراهیمی فرماندار فریدونکنار در این شهرستان وعده‌های بسیار زیادی داده است که معلوم نیست سرنوشت آنها به کجا کشیده می‌شود، مردمی که دل به این وعده‌ها سپرده‌اند چگونه می‌توانند به همین راحتی این قول‌ها را فراموش کنند.مردم خطه مبارک شهید بصیر امیدوار بودند با آمدن چهارمین فرماندار دیگر به پایان مشکلات خود برسند و به ساحل آرامش رهسپار شوند اما اصلا چنین امری محقق نشد.

با این اوصاف فریدونکنار می‌ماند و مشکلاتش، این شهرستان در حال حرکت افقی به قهقرا است و دست نجاتی به سوی آن دراز نمی‌شود و فقط احساسات جریحه‌دار مردم می‌ماند.

هر چند باید توانایی یا عدم توانمندی ابراهیمی فرماندار فریدونکنار نیز بررسی شود اما یک مسئول زمانی می‌تواند برنامه‌های خود را به خوبی اجرایی کند که زمان کافی داشته باشد.

با این اوصاف باید باز هم منتظر ماند و دید که استاندار مازندران کدام مسئول را برای این شهرستان بر می‌گزیند، اما آنچه باید در اولویت خود داشته باشد این است که مردم این شهرستان با این تغییرات پی در پی کلافه و متوقع شده‌اند و به راحتی با این مواضع دولتی کنار نمی‌آیند.

یادداشت: ابوالقاسم فرجی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا