حمله سایبری گریبانگیر غول مخابراتی

بصیر ،در حالی که تنها در حدود دو هفته از انتشار خبر حمله سایبری به تارنمای شرکت ‘تاک تاک’ یکی از بزرگ ترین شرکت های ارایه دهنده سرویس های اینترنت و تلفن در انگلیس می گذرد، مقامات شرکت وودافون نیز اعلام کردند که از نیمه شب چهارشنبه گذشته تا ظهر پنجشنبه تلاش هایی از سوی هکرها برای دسترسی به حساب کاربران این شرکت در صورت گرفته است.
یک سخنگوی وودافون ضمن تائید دسترسی هکرها به حساب کاربری ۱۸۲۷ مشتری، خاطر نشان ساخته است که اطلاعات سرقت شده از سوی هکرها ‘امکان دسترسی مستقیم به حساب بانکیشان را نمی دهد’.
وی با بیان اینکه گروه تحقیقاتی و فنی وودافون اکنون مشغول بررسی تاثیرات احتمالی این حمله سایبری هستند، افزود که با مشتریان آسیب دیده و بانک های آنها ارتباط برقرار شده و توصیه های لازم به عمل آمده است.
با این حال تحلیل گران فنی بر این باورهستند که این سرقت امکان دسترسی هکرها به مجموعه ای از اطلاعات مشتریان از جمله نام، شماره تلفن، آدرس، شماره شعبه بانک، و چهار رقم آخر حساب بانکی مشتریان را فراهم می سازد.
شرکت مخابراتی وودافون با ۴۳۴ میلیون مشتری و درآمدی بالغ بر ۳۸میلیارد دلار در سال دومین شرکت مخابراتی دنیا به حساب می آید.
نزدیک به دو هفته پیش شرکت ‘تاک تاک’ یکی از بزرگ ترین شرکت های ارایه دهنده سرویس های اینترنت و تلفن در انگلیس، نیز اعلام کرد که سایت آن موردحمله سایبری قرار گرفته است.
خانم ‘دیدو هاردینگ’ رییس شرکت ‘تاک تاک’ همان موقع اعلام کرد این حمله صورت گرفته ‘بسیار جدی’ بوده و هنوز مشخص نیست که چه میزان از اطلاعات این شرکت که دارای ۴ میلیون مشتری است، سرقت شده است.
اما این شرکت بعداً اعلام کرد که میزان آسیب های وارد شده ناشی از این حمله سایبری کمتر از حد پیش بینی شده بوده است.
تاکنون پلیس اسکاتلندیارد تاکنون یک پسر ۱۵ ساله در ایرلند شمالی و یک پسر ۱۶ در لندن در ارتباط با این حمله سایبری دستگیر کرده است .

بولتن نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا