رئیس محیط‌زیست بابلسر و فریدونکنار خبر داد:

مهاجرت تک درنای سیبری به فریدونکنار/ صید سنتی مجاز است

بصیر، ناصر کیایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: روز گذشته تک درنای سیبری «امید» به تالاب بین‌المللی فریدونکنار وارد شده است و پرندگان زیادی از جمله گونه‌های مرغابی‌، غاز، لک‌لک و آبچیلک‌ها به این تالاب برای گذراندن زمستان آمده‌اند.

وی با بیان اینکه سردی هوا مشخص‌کننده تعداد پرندگان مهاجر به فریدونکنار و این تالاب است، تصریح کرد: هرچقدر هوا سردتر شد پرندگان بیشتری به این تالاب سفر می‌کنند.

رئیس محیط‌زیست بابلسر و فریدونکنار در پاسخ به این سوال که آیا همچون سال گذشته با صید پرنده برخورد می‌کنید، افزود: تا زمانی‌که پروانه صید داده نشده است با متخلفان برخورد می‌کنیم اما با هماهنگی مسئولان استانی و شهرستانی این موضوع را نیز برطرف می‌کنیم.

این مسئول صید سنتی را مجاز اعلام کرده و گفت:  با صید سنتی هیچ وقت مخالفت نمی‌کنیم چون هنری است که صیادان آن را به وجود آوردند و ما با آن موافقیم اما با شکار غیرمجاز برخورد می‌کنیم.

کیایی بر لزوم مشارکت مردم در حفظ و حراست از این پرندگان تاکید و خاطرنشان کرد: محیط‌زیست برای حفظ و حراست از این پرندگان نظارت و پایش انجام می‌دهد اما به تنهایی نمی‌تواند موفق باشد بلکه مشارکت مردمی باید صورت بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا