یادداشت میهمان/

جرم‌مان این است…!!

بصیرکریم طالبی کناری

۱٫همه چیز از کودتای ۲۸ مرداد شروع شد، صدای پای گرگ از همان زمان بر فضای کشور طنین‌ انداخت.

آمریکایی‌ها دریافتند که ایران طعمه‌ای بسیار خوب برای اشتهای سیری‌ناپذیری آنها است با مدیریت مرموزانه خود بر حکومت پهلوی کاری کردند که همه کشورهای منطقه و حاشیه‌نشین خلیج فارس حساب ویژه‌ای برای ایران قائل شوند و حتی در برخی از موارد از ایران بترسند، بر منابع عظیم مالی، نیروی انسانی، معادن و غیره سیطره پیدا کردند و تا آنجایی که می‌توانستند از همین ثروت باد آورده در جهت پیشبرد اهداف منطقه‌ای و جهانی خود بهره گیرند.

حکومت ایران به دلیل برخورداری از موقعیت ژئوپلتیک خاص به عنوان شریک استراتژیک، در بسیاری از موارد همراه و همدل رژیم ایالات متحده آمریکا به حساب می‌آمد و به همین دلیل در چشم دول غربی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شده بود.

۲٫پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری بزرگ مرد تاریخ حضرت امام خمینی(ره) با حمایت خداپسندانه و همه‌جانبه ملت شریف و استقرار حکومت اسلامی، استعمارگران عرصه را بر خود تنگ دیده و از همان ابتدا بذر دشمنی و کینه جویی را در دل کاشتند، بلوکه کردن تمام دارایی ایران در خارج از کشور، پناه داده به محمدرضا شاه و عناصر فاسد دربار، حمایت بی چون و چرا از گروه‌های تجزیه طلب، سرنگونی هواپیمای مسافربری و به شهادت رسیدن تعداد زیادی از هموطنان، تحمیل جنگ ۸ ساله، حمایت از گروهک منافقین برای ترور شخصیت‌های برجسته نظام، ایجاد اختلاف و تفرقه جهت ایجاد حاکمیت دوگانه، تحریم اقتصادی و دیگر حربه‌ها از جمله اقداماتی بود که رژیم ایالات متحده امریکا و هم‌پیمان خود برای ضربه زدن و سرنگونی حکومت اسلامی به آنها متوسل شده و در این راه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکردند.

به راستی چه عاملی باعث شده است کشور ایران و حکومت آن که مدت‌ها مورد حمایت جدی و پشتیبانی بی قید و شرط آمریکا بوده، به یک باره به دشمن‌ترین دشمنان آن مبدل شده است؟

ما مرتکب چه جرمی شده‌ایم که دول غربی به خود اجازه می‌دهند با تکرار چنین رفتارهایی علیه ملت و دولت ایران اسلامی به طور آشکار ظلم کنند؟ به راستی جرم‌مان چیست؟

امام عظیم‌الشأن و رهبری معظم انقلاب به طور صریح به این سوال پاسخی روشن داده‌اند.

امام خمینی (ره) فرمودند: ما جرم‌مان این است که با آمریکا مخالف هستیم.

مقام معظم رهبری هم مخالفت امریکا با ملت ایران را وجود دین اسلام دانستند و تاکید کردند: همه هم بدانند که هدف دشمنان ما با ریخت‌های مختلف و قیافه‌گیری‌های مختلفی که از خودشان نشان میدهند – گاهی اخم می‌کنند، گاهی لبخند می‌زنند، گاهی اوقات وعده می‌دهند، گاهی تهدید می‌کنند – تسلّط بر کشور است. دشمن می‌خواهد برگردد به دوران سلطه‌ بی‌قید و شرط خود بر این کشور؛ چون اسلام با این برگشت به شدت مخالف است و نیروی مقاوم در مقابل این توطئه‌ دشمن «اسلام» است، با اسلام مخالفند.

مخالفت دشمن با اسلام به‌خاطر این است که می‌دانند معارف اسلامی، احکام اسلامی در مقابل آنها سد مستحکمی درست کرده است، با ملّت ما مخالف‌اند، چون ملت در مقابل آنها مثل کوهی ایستاده است، با هرکسی در میان ملت که در مقابل دشمن ایستادگی بیشتری داشته باشد، بیشتر مخالف‌اند. با عناصر مؤمن بیشتر مخالف‌اند، با سازمان‌ها و نهادهای انقلابی بیشتر مخالف‌اند، با عناصر حزب‌اللهی بیشتر مخالف‌اند؛ چون می‌دانند این‌ها سدهای محکم و مستحکم در مقابل نفوذ دشمنان هستند، دشمن دنبال سلطه‌گری است و تمام تلاش دشمن برای این است که جلوی حرکت اسلامی نظام جمهوری اسلامی را که مایه‌ پیشرفت و ترقی و اوج این ملت است بگیرد.(۱۴/۳/۹۴)

جرم ما این است که می‌خواهیم با تکیه بر خودمان و استعدادهای جوشان جوانان ایرانی در سایه‌سار دین مبین اسلام به ترقی و پیشرفت مادی و معنوی برسیم، ما جرم‌مان این است….

۳٫امروز دشمن شماره یک ما می‌خواهد با تلطیف فضای سیاسی و استمداد از برخی عناصر خودفروخته داخلی چهره زشت و کریه خود را بزک کرده و در لحظه مقرر خنجر را از پشت فرو کند، دشمن به دنبال نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است، در این میان نقش نخبگان، خواص، دانشجویان و فرهیختگان برای تبیین اهداف شوم دشمن بیش از پیش نمایان شده است که باید عمارگونه به اجرای نقش خود بپردازند.

۱۳ آبان روز بزرگداشت مرگ بر آمریکا گرامی باد….

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا