رئیس جمعیت هلال احمر فریدونکنار در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز:

مانور امداد و نجات دریایی در فریدونکنار برگزار شد

بصیر، هادی شفیع‌زاده در حاشیه مانور امداد و نجات دریایی در سواحل فریدونکنار در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: هلال‌احمر فریدونکنار به عنوان متولی امداد و نجات شهرستان برای افزایش آمادگی خود این مانور را برگزار کرد.

وی تصریح کرد: مازندران استانی حادثه‌خیز است و یکی از مواردی که باید در بحران و حادثه لحاظ شود تمرین و مانور است.

رئیس جمعیت هلال احمر فریدونکنار با بیان اینکه این مانور با همکاری کارگروه‌ها و شعبه‌های هم‌جوار برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این مانور یک قایق مسافربری در دریا دچار واژگونی می‌شود که مراتب بلافاصله به مرکز استان اطلاع‌رسانی می‌شود.

شفیع‌زاده گفت: امداگران هلال‌احمر با تجهیزات امدادی به موقع حاضر می‌شوند و عملیات امداد و نجات را آغاز می‌کنند، عملیات احیا و نجات نیز صورت می‌گیرد و مصدومان به بیمارستان انتقال داده می‌شوند.

وی افزود: دریابانی، هلال احمر، اورژانس ۱۱۵، شبکه بهداشت، آتش نشانی در برگزاری این مانور حاضر بودند.

رئیس جمعیت هلال احمر فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری آموزش رایگان کمک‌های اولیه در این جمعیت، اظهار کرد: با توجه به اینکه آموزش کمک‌های اولیه به صورت رایگان به مردم در هلال احمر عرضه می‌شود.

شفیع‌زاده افزود: علاقه‌مندان می‌توانند برای فراگیری این امر به هلال‌احمر مراجعه و ثبت‌نام کنند و در حضور مربیان با تجربه با فراگیری آموزش خود و مردم این شهرستان را بیمه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا