مؤسس و رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛

هاشمی قصد دارد نقش سید کاظم شریعتمداری را دوباره زنده کند

بصیر، سید حمید روحانی مؤسس و رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی به مطلبی که سایت هاشمی رفسنجانی با عنوان “حاشیه نگاری عزاداری اباعبدا… در مجمع” منتشر شده است، واکنش نشان داد.

هاشمی در حال ایفای نقش سید کاظم شریعتمداری است

این مورخ انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اظهار داشت: نقشی که امروز هاشمی رفسنجانی در حال ایفا کردن آن است، همان نقشی است که سید کاظم شریعتمداری در قبال امام خمینی(ره) دنبال می کرد. سید کاظم شریعتمداری ۲ ماموریت داشت. اول اینکه قصد رقابت با امام (ره) را داشت، به گونه ای که جایگاه رهبری را از ایشان بگیرد. دومین ماموریت وی نیز این بود که می خواست به نفع شاه شرایط را به گونه ای پیش ببرد که به خارج نشینان و آمریکا القا کند که در ایران تنها صدای امام خمینی(ره) نیست که پیرو و یاور دارد. بلکه می خواست بگوید افراد دیگری هم هستند که در این کشور نقش و جایگاه داشته و پیروان بسیاری هم دارند و قصد سرنگونی نظام شاه را هم ندارند. یعنی می خواست به آمریکا و دشمنام امام بفهماند که مقابله با استکبار جهانی حرف آخر این ملت نیست و عده ای هم هستند که طرفدار آمریکا و شاه بوده و طرفداران بسیاری هم دارند. سید کاظم شریعتمداری بدین شکل قصد داشت تا چوب لای چرخ رهبری امام(ره) در مسیر هدایت انقلاب بگذارد.

هاشمی از گذشته عبرت نگرفته، چراکه قرآن می گوید فقط صاحبان اندیشه از گذشته عبرت می گیرند

سید حمید روحانی در ادامه خاطر نشان کرد: حالا هاشمی رفسنجانی از گذشته عبرت نگرفته است و طبیعی هم هست که وی از گذشته عبرت نگیرد. قرآن می گوید عبرت گرفتن از گذشته فقط برای صاحبان اندیشه و عقل و خرد است. بنابراین کسانی که صاحب اندیشه و عقل نیستند نمی توانند از گذشته عبرت بگیرند. امروز هاشمی رفسنجانی هم همان راهی را دنبال می کند که شریعتمداری با کمال بی آبرویی و رسوایی و ذلت در پیش گرفت و از دنیا رفت.

مؤسس و رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی به نقش هایی که امروز هاشمی رفسنجانی در حال ایفا کردن آنهاست نیز اشاره کرد و افزود: این جریان می خواهد به دنیا بفهماند که فقط ندای رهبری در ایران نیست که نقش دارد بلکه کسانی هم هستند در کشور نقش دارند و می توانند در جهت وفاداری به شیاطین، به خصوص شیطان بزرگ حرکت کرده و به گونه ای رفتار کنند که آمریکا و استکبار جهانی دچار ناامیدی نشوند.

وی همچنین تصریح کرد: از سوی دیگر نیز هاشمی فکر می کند می تواند با این رفتارها عناصر هوسران، جاه طلب، رفاه طلب و مادی گرا را به خود جذب کرده و هسته ای قوی برای حمایت از خود جمع کند. اینکه امروز می بینیم هاشمی رفسنجانی بعد از عمری قال الباقر و قال الصادق خواندن و همان انسانی که در خطبه نماز جمعه اعلام کرد زنان بدحجاب را باید در یک جزیره جمع کنند، الان می آید و می گوید که زنان زیبارو و خواننده را نباید طرد کنیم. او فکر می کند با این کلام می تواند عده ای اراذل و اوباش ولگرد را به خود جذب کند. هاشمی با این رفتارها نشان می دهد که دریافته در میان ملت غیور و سلحشور و قهرمان پرور و عزتمند ایران دیگر آبرویی ندارد. بنابراین با این رفتارها قصد دارد در میان عناصر بی آبرو موقعیتی به وجود آورد.

شاه هم می خواست روضه باشد، اما فقط یزید زمان امام حسین(ع) مورد لعن قرار گیرد

روحانی به مطالب منتشر شده در سایت هاشمی نیز اشاره کرد و گفت: راهی که امروز هاشمی دنبال می کند همان راهی است که دولت های استکباری دنبال کرده اند. شاه خائن می خواست روضه امام حسین(ع) باشد، اما فقط یزید زمان امام حسین(ع) مورد لعن قرار گیرد و از یزید زمان حال حرفی به میان نیاید. امروز هم مطلب منتشر شده در سایت هاشمی این معنا را می دهد که زیر خیمه امام حسین(ع) نباید از یزید زمان انتقاد شود و فقط از یزید دوران امام حسین(ع) انتقاد شود.

عوامل داخلی و صاحب قدرت پروژه نفوذ را دنبال می کنند

مورخ انقلاب اسلامی به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه پروژه نفوذ نیز اشاره کرد و افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب تا این حد بر جلوگیری از پروژه نفوذ تاکید دارند به این دلیل است که بیشتر این وادادگی و نفوذ از سوی کسانی در حال شکل گیری است که در داخل کشور بازیگردان صحنه هستند و قدرت را در دست داشته اما سازشکار بوده و راه را برای بازگشت آمریکا فراهم می کنند. اینها می خواهند اسلام را به بیراهه بکشند اما در ظاهر دم از اسلام و قرآن می زنند.

کسانی که امروز می گویند امام(ره) با حذف شعار مرگ بر آمریکا موافق بوده اند، به معنای این سخن واقف نیستند. این بدان معناست که امام بر خلاف قرآن حرف زده است. این جریان نه تنها بر خلاف سخنان امام(ره) بلکه بر خلاف کلام صریح قرآن سخن می گویند. لعن و نفرت و انزجار نسبت به ظلم و ستم و استکبار دستور صریح قرآن و از اصول مکتب تشیع است و در این مکتب بر لعن دشمنان آل محمد(ص) و نفرت و انزجار از دشمن تاکید شده است. امروز ملت ما اگر قاطعانه علیه آمریکا اعلام نفرت و انزجار می کند به این دلیل است که این انزجار هیچگاه از ذهن ملت پاک نشود و نسل به نسل این نفرت زنده و مجسم باشد.

مسئولیت داشتن در کشوری که ملت آن غیور، عزتمند و سلحشور است، لیاقت می خواهد

روحانی با بیان اینکه نقش برخی دولتمردان، هاشمی و عوامل وی این است که نفرت و انزجار مردم نسبت به آمریکا را به دست فراموشی بسپارند، عنوان کرد: برخی آقایان در کشوری می توانند مسئولیت داشته باشند که یک مشت ملت مظلوم، عقب مانده، بدبخت و تسلیم در آن حضور دارند؛ اینها در کشوری مانند ایران که ملتی قهرمان پرور، غیور و سلحشور دارد جایی ندارند و به جایی هم نمی رسند. اینکه امروز می بینیم برخی تا این حد دست و پا می زنند که غیرت و عزت را میان مردم از بین برده و ذلت و دریوزگی را جایگزین کنند به این دلیل است که بتوانند خود را بر مردم تحمیل کرده و مسئولیت و مقام خود را از دست ندهند. مسئولیت داشتن در کشوری که ملت آن غیور، عزتمند و سلحشور است، لیاقت می خواهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا