سرقت در کشور ۹ درصد کاهش یافت

بصیر ،علیرضا ساوری مديرکل پيشگيری وضعی معاونت پيشگيری از وقوع جرم قوه قضاييه در نشست ستاد پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه که امروز پنجشنبه در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: ۱۳ درصد از پرونده های حقوقی به سرقت اختصاص دارد و امسال نیز بیشتر پرونده های حقوقی به سرقت مربوط می شود.

وی سرقت خرد، مهم، مسلحانه و غیر مسلحانه از انواع کلی سرقت نام برد و سرقت اتومبیل را از سرقت های ۲۶ گانه عنوان کرد و گفت: در سطح ملی طرح افزایش ضریب ایمنی خودرو با تجهیزات و وسایل ضد سرقت راهکاری مهم است و اکنون ۴۰ تا ۵۰ قطعه در خودروها دارای کدینگ است.

ساوری آگاه سازی عمومی را از مهمترین برنامه های کاهش سرقت عنوان کرد و گفت: در جرائم سرقت بدون همکاری مال باخته توفیقی حاصل نمی شود، سارق ابزار و سرعت انجام سرقت را در اختیار دارد اما مال باخته فرصت را در اختیار وی قرار می دهد.

دیرکل پیشگیری وضعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: سرعت، ابزار و فرصت سه ضلع مثلث سرقت است اما با ارائه آموزش های لازم فرصت ارتکاب به جرم را به سارقین ندهیم.

وی کنترل و نظارت بر اوراقچیان خودرو و سارقان حرفه ای را از محورهای کاری مهم عنوان و بیان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال شاهد کاهش ۹ درصدی سرقت از جمله سرقت وسایل منزل و خودرو مواجه بودسیم و این روند کاهشی در ۶ ماهه دوم نیز مورد انتظار است.

ساوری ادامه داد: همکاری مردم در ناتوان سازی سارقان در برنامه پیشگیری در بخش مقابله ای از مهمترین راهکارهاست.

وی افزود: در حوزه آسیب های اجتماعی باید در جهتی حرکت کنیم که با انجام اقدامات مداخله ای از بزه دیده و و در معرض بزه در برابر آسیب‌ها محافظت کنیم.

خبر ایرانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا