نفوذ فرهنگی از مطبوعات تا کنسرت‌های موسیقی/دولت جای برخورد با هنجارشکنان به‌دنبال بستن دهان منتقدان است

بصیر ،یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت‌های غربی به ویژه آمریکا برای به سرانجام رساندن پروژه براندازی نظام جمهوری اسلامی، نفوذ در بخش‌های مختلف کشور و تضعیف داخلی نظام جمهوری اسلامی است.

شاید بتوان نفوذ فرهنگی را قدیمی‌ترین راهکار آمریکایی‌ها برای مقابله با کشورمان و جلوگیری از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران دانست؛ مسئله‌ای که از سال‌ها پیش همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است.

اما اخیرا این نفوذ آمریکایی‌ها را آشکارتر شده است و با کمی دقت در فضای فرهنگی و هنری کشور می‌توان بیشتر به این نفوذ فرهنگی آمریکایی‌ها پی برد؛ نفوذی که ماه‌عسل آن بی‌حرمتی و هنجارشکنی‌های گوناگون به مقدسات و ارزش‌های ملی و مذهبی، هنجار شکنی‌هایی که از کشیدن کاریکاتور شهدای غواص آغاز می‌شود و تا تک‌خوانی زنان در ایام محرم ادامه می‌یابد.

توهین روزنامه اصلاح طلب به شهدای غواص

به گزارش راه دانا؛ روزنامه آرمان در شماره ۲۷۸۰ روز چهارشنبه ۲۷ خردادماه ۹۴، در ستون “کارتون” خود که همه روزه در صفحه آخر این روزنامه منتشر می شود، طرحی گستاخانه و توهین آمیز نسبت به شهدای بزرگوار و مظلوم غواص کشورمان را چاپ کرد.

براساس این گزارش، در این طرح، غواصان بزرگوار و شهید کشورمان با بدنی برهنه به تصویر کشیده شدند به نحوی که در همان نگاه نخست، نوعی قبح زدایی از ساحت شهدا و توهین به آنان به ذهن مخاطب منتقل می شود.

گفتنی است تجسمی کردن تصاویر و طرح ها، به هنر غربی معروف است که در آن، انواع ابتذال اخلاقی بدین شکل به تصویر کشیده می شود و الگوبرداری از آن در روزنامه ای که در جمهوری اسلامی ایران منتشر می شود، آن هم درباره عزیزترین دردانه های این کشور، جای تاسف و نگرانی دارد.

با عرض پوزش از مخاطبان گرانقدر، به جهت اطلاع عموم مردم از عقده گشایی روزنامه حامی خاندان رفسنجانی از شهدا و حماسه تاریخی امت در تشییع بی سابقه ۲۷۰ شهید مظلوم، و نیز، جهت آگاهی مسئولان ذیربط جهت برخورد مقتضی نسبت به توهین بی شرمانه این روزنامه، این طرح بازنشر داده می شود.

نکته جالب دستان بسته غواصان است که به صورت ( X ) بر روی عورت آنان قرار گرفته است. این بخشی از طراحی مدل ماسونری و تقدیس شیطانیست که پس از رنسانس برای نمایش تقدس، از نمایش برهنگی استفاده کرده و با دست قسمت عورت پوشانده می شود و ابدا رنگ و بوی الهی ندارد. حال با عبور از عدد به کار رفته ۶ در طرح، حرف ایکس انگلیسی در آیین های فراماسونری و شیطان پرستی، نماد مقدسی است. یکی از این نماد ها در مصر باستان دو خط متقاطع (شبیه به حرف X) است که درآموزه های شیطانی مصریان نماد خضوع، بندگی و پرستش شیطان ، و ظهور اوست.

کاهنان مصر باستان همیشه هنگام ادای احترام دستان خود را به صورت ضربدری در مقابل سینه شان می گرفتند و یا در نگاره ها و مجسمه های پادشاهان مصری (فراعنه) عموماً آنها را با همین حالت مشاهده می کنید که به معنای احضار شیطان و بندگی و پرستش اوست.
این نماد همراه با سایر آموزه های شیطانی کابالا (سنت شفاهی جادو و جن گیری ) نسل به نسل منتقل گشت تا اینکه در سال ۱۶۰۰ میلادی یک کابالیست و کیمیاگر آلمانی به نام JACOB BOMEH آنرا دوباره در اروپا باب نمود.

به نظر می رسد حضور به موقع شهدای گرانقدر و غواص و تشییع تاریخی آنان توسط امت بیدار و بابصیرت کشورمان که با شعارها و دستنوشته های صریح، نسبت به مسایل روز کشور به ویژه موضوع مذاکرات پرحرف و حدیث هسته ای همراه شده بود، موجب عصبانیت طیف تندرو خاصی شده است.

 این روزنامه سال گذشته نیز  در توهینی به جبهه مقاومت فلسطینی، کاریکاتوری را کشید که در آن  یک سوی میز پینگ‌پنگ فردی با پیراهن رژیم صهیونیستی (پیراهنی مرکب از رنگهای سفید و آبی، پرچم رژیم اشغالگر قدس) و در سوی دیگر فردی با پیراهن قرمز و سرآستین‌های سفید به چشم می‌خورند که بمبی را با راکت‌های تنیس به‌سمت یکدیگر پرتاب می‌کنند. در این میان نیز نمادی از مردم فلسطین (خانواده‌ای که مادر خانواده روسری‌ای از چفیه فلسطینی به سر داشته و کودکان خود را در آغوش کشیده) به‌جای تور میز پینگ‌پنگ قرار دارد و در نهایت بمب‌های شلیک شده از سوی دو طرف نبرد در سرزمین‌های اشغالی روی سر مردم مظلوم فلسطین فرود آمده آنها را هدف قرار می‌دهد.

آنچه در این کاریکاتور که با عنوان “بازی ناجوانمردانه” به چاپ رسیده، به‌نحوی عجیب و بدون در نظر گرفتن واقعیت امر در سرزمین‌های اشغالگر قدس به خواننده القا می‌شود آن است که در حقیقت مردم مظشلوم فلسطین هیچ‌یک از طرفین دعوا نیستند، بلکه تنها بی‌طرفانی به شمار می‌روند که در شلیک بمب‌ها میان دو طرف دعوا، قربانی می‌شوند.
هرچند در نگاه اول و با  تفسیر کاریکاتور می‌توان طرف مقابل فردی با پیراهن رژیم غاصب صهیونیستی را نمادی از مقاومت فلسطین و به‌خصوص “حماس” توصیف کرد، با این حال از سوی دیگر حتی از نگاهی دیگر می‌توان طرف مقابل فرد صهیونیستی را “ایران” نیز برداشت کرد. چه‌آنکه پیراهنی که فرد مقابل دشمن صهیونیستی در این کاریکاتور به تن دارد، می‌تواند پیراهن تیم ملی جمهوری اسلامی ایران را هم به ذهن متبادر کند.

اما نکته جالب آن است که در چنین وضعیتی وزارت ارشاد جای آنکه با رسانه‌های هنجارشکن برخورد کند تنها به دنبال ارسال تذکر و دادگاهی کردن رسانه‌های منتقد دولت و بستن دهان منتقدان بوده است، نمونه‌ای دیگر از این هنجارشکنی‌ها را هم می‌توان در روزنامه اعتماد خواند، آنجا که خبرنگار این روزنامه امام حسین(ع) را اسطوره‌ای رنگباخته برای نسل امروز قلمداد می‌کند.

پازل نفوذ در مطبوعات کشور در حال تکمیل بود که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان، برخی از عوامل نفوذ در مطبوعات کشور بازداشت شدند تا در زنگ خطری باشد برای سایرین که در سایه‌ی بی‌توجهی دولت یازدهم درصدد ایجاد اختلال، هنجار شکنی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب تغییر باورهای مردم بودند.

برای خواندن سوابق و مشاهده تصاویر عوامل نفوذ در مطبوعات کشور کلیک کنید

اما بخش دیگری از پروژه نفوذ فرهنگی و همان تغییر باورهای مردم را می‌توان در برخی از کنسرت‌های موسیقی دنبال کرد.

صدور مجوز برای تک‌خوانی زنان در دولت یازدهم، باعث شد تا تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به علی جنتی وزیر فرهنگ تذکر کتبی بدهند اما این تذکر کتبی تاثیری نداشت و آخرین مجوز برای تک‌خوانی زنان در دولت یازدهم، در ایام ماه محرم به جهت اجرای اپرای عاشورا صادر شد.

هرچند مسئولان ارشاد سعی داشتند تا با توجیه‌های گوناگون این موضوع را انکار کنند اما انتشار فیلم اجرای اصلی “اپرای عاشورا” مهر تایید اخبار منتشر شده در خصوص تک‌خوانی زنان در ایام ماه محرم بود.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا