وعده‌هایی که باید تعیین تکلیف شود/2؛

فریدونکنار به وسعت استان/ اولویت مدیران بومی در حد شعار

بصیر، مهرداد ابراهیمی فرماندار فریدونکنار در نخستین جلسه برگزار شده با جوانان این شهرستان در سالن فرمانداری با عنوان «نشست صمیمی با جوانان فریدونکنار» در حالی از اولویت انتخاب مدیران بومی در این شهرستان سخن گفت که پس از گذشت ۱۰ ماه از حضور وی در فریدونکنار اصلا شاهد چنین امری نبودیم.

به گزارش بصیر، تغییر مدیران که پس از هر جابه‌جایی در سطح کلان دولتی در کشور به راحتی اتفاق می‌افتد به فریدونکنار نیز سرایت کرده است و پس از حضور ابراهیمی به عنوان فرماندار فریدونکنار تحرک بیشتری در این شهرستان صورت گرفت.

هرچند روحانی رئیس دولت اعتدال در شعارهای تبلیغاتی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری از تغییر اتوبوسی سخن گفت و داس‌هایش را بر زمین گذاشته بود اما در عمل شاهد چنین برخوردی با مدیران دولت گذشته نبودیم و تغییرات روزافزون در این دولت رکورددار شد.

اما در فریدونکنار این داستان با سخنان فرماندار فریدونکنار رنگ و بوی دیگری به خود گرفته بود، «اولویت استفاده از مدیران بومی».

با نگاهی به تغییرات صورت گرفته در این چند ماه گذشته می‌بینیم که تنها یک مدیر فریدونکناری و آنهم به دلیل بازنشستگی مدیر قبلی در مسند ریاست دستگاه اجرایی قرار گرفت و در بقیه موارد مدیران غیر بومی هستند.

علی ابراهیمی در اداره گاز، پورحواسی در گمرک، خسروی در اداره پست، قاسم‌زاده در بیمارستان، ذاکریان در بیمه سلامت، خواجوی در ثبت اسناد، داداشی در راه و شهرسازی، عبدی در مهررضا، نیکو در فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیک‌پور در کمیته‌امداد، کریمی‌نسب در میراث‌فرهنگی، رستمی در گذرنامه و حسن‌زاده در فنی‌ و حرفه‌ای در جایگاه مدیریت قرار گرفتند و تنها لاغری مدیر مخابرات این شهرستان و ناصری در حمل و نقل پایانه بندر یک مسئول بومی به حساب می‌آید.

هرچند توانمندی برخی از این مدیران برای مدیریت در فریدونکنار قابل بحث است اما به خوبی واضح است که قرار گرفتن مدیران بومی در این شهرستان فثط در حد شعار است و به این وعده تا کنون عمل نشده است.

بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه تا چند ماه آینده قطعا فرماندار فریدونکنار به صورت تمام وقت این شهرستان را ترک می‌کند به نظر می‌رسد باید هرچه زودتر برای اداراتی که قصد تغییر و جابه‌جای دارد با انتخاب مدیران بومی که در زمینه‌های متفاوت در فریدونکنار حضور دارند تدبیری بیاندیشد هرچند آب پاکی بر روی دست مدیران این شهرستان در جلسه شورای اداری که با حضور معاون حقوقی قوه قضائیه برگزار شد ریخت و از پایان یافتن تغییرات در فریدونکنار خبر داده بود.

به هر حال باید این موضوع نیز تعیین تکلیف شود که چگونه اولویت با مدیران بومی است در حالیکه از ۱۴ مدیر تغییر شده ۱۲ مسئول غیر بومی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا