بیرانوند:

قرارداد الجزایر اولین کلاهی بود که آمریکایی‌ها بعد از انقلاب بر سرمان گذاشتند

بصیر، بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در خصوص بدعهدی های غربی ها و خصوصا آمریکایی ها در مواردی مانند قرارداد الجزایر گفت: ما تا به حال با آمریکایی‌ها ۳بار مذاکره کرده ایم و با این یک باری که منجر به برجام شده است می شود  ۴ بار که با آنها مذاکره کرده ایم؛البته در هر ۳بار مذاکره قبلی آمریکا بر سر ما کلاه گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: اولین کلاه در مذاکرات الجزایر بود که بر سرمان رفت؛ در این مذاکرات ما به هیچکدام از اهدافمان نرسیدیم اما آمریکایی ها به فراتر از اهدافشان رسیدند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ادامه داد: کلاه دوم هم در خصوص آزادی گروگان های غربی در لبنان بود که با آنها مذاکره کردیم که این بار هم آمریکایی ها و غربی ها به تعهداتشان عمل نکردند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: کلاه سوم بحث مذاکرات ۸۲ و ۸۳ بود که منجر به توافق سعدآباد شد که صنعت هسته ای ما متوقف شد و اینجا هم آمریکایی ها به حداقل وعده های شان عمل نکردند.

وی در خصوص سابقه بدعهدی آمریکا در ۳ مذاکره گذشته خاطرنشان کرد: قرار بود در مذاکرات آخر اوباما و اتحادیه اروپا برای لغو تحریم ها اقدامات اساسی را انجام دهند اما آن چیزی که تا به حال مشخص است و احتمال داده می شود دوباره شاهد بدعهدی آمریکا باشیم،این بار طرف غربی و آمریکا کلاه گشادی آماده کرده که اگر مراقب نباشیم این کلاه گشاد تا ساق پای ما خواهد آمد.

این نماینده مردم در مجلس در پایان گفت: چون برجام دارای ضعف های بزرگ ساختاری است اگر احتیاط نکنیم و در مرحله اجرا جلوی زیاده خواهی آمریکا و خوش بینی سیاست مدارهای خودمان را نگیریم این کلاه گشاد تا ساق پای ما خواهد آمد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا