دستگیری بزرگترین هکر کشور

بصیر ،سید غلامرضا حسینی ظهر امروز در جلسه کار گروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: فضای مجازی حقیقی‌تر از فضای حقیقی است.

وی ادامه داد: معضل تکدیگری، اعتیاد و لانه‎نشینی در همه جا‌های کشور وجود دارد اما در استان خراسان جنوبی پیک جرم در شمال شهر بیشتر است.
رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی با اشاره به روز جهانی علم و صلح، افزود: بیشترین کاربران فضای مجازی به علت عدم آگاهی و کنجکاوی دچار جرم می‌شوند.
حسینی ادامه داد: در فضای مجازی از سنین هفت تا ۴۵ سال وجود دارد که ۷۵میلیون کاربر در حال فعالیت هستند و متاسفانه ۱۳میلیون نفر از شبکه‌های OTT استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه ارقام و آمار جرائم به درستی در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد، تصریح کرد: کاربران فضای مجازی افرادی با سن پایین و کسانی با علم هستند که فریب مجرمان را می‌خوردند.
رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی افزود: بزرگترین هکر کشور در خراسان جنوبی دستگیر شده است که جای تاسف دارد برای بعضی از مسئولان با توجه به اینکه علم و آگاهی بالایی را دارند اما باز هم فریب می‎خورند.
حسینی خاطر نشان کرد: خانواده مبدا آغاز هر آسیبی است که باید با برنامه‎ریزی درست مدیریت شود.
وی با اشاره به اینکه در برخی از پرونده‌های جرائم فضای مجازی مشکلات خانوادگی مطرح می‌شود، گفت: بعضی از این جرائم پسر از مادرش اخاذی می‌کند و اگر خانواده تسلیم خواسته او نشوند تمام عکس‌های محرمانه و خانوادگی را پخش می‌کند.
رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی تاکید کرد: اگر با پیشگیری و آموزش نتوانیم جلوی این آسیب‌ها را بگیریم از این به بعد فضای مجازی قشر علمی جامعه را تخریب و بیچاره می‌کند.
حسینی با اشاره به افزایش آمار طلاق، گفت: ۸۰ درصد طلاق‎ها به علت اختلافات در فضای مجازی است که زوجین نسبت به یکدیگر بی‎اعتماد می‌شوند.
وی افزود: یک سری از جرائم وجود دارد که حذف و هضم نمی‌شوند باید با آنها مقابله کرد و حتی یک نفر خسارت ببیند برای ما زیاد است
رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی تصریح کرد: نخستین رویکردی که باید برای مقابله با این آسیب‌ها انجام شود آشنایی خانواده‎ها از آسیب‌های فضای مجازی است.
حسینی با بیان اینکه همه خوب سخن می‌گویند و خوب می‎نویسند اما در عمل کاری نمی‌کنند، گفت: پلیس و مقامات قضایی باید در آخرین جایگاه باشد اما با این شرایط در خط مقدم قرار دارند.
شفاف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا