قصاص قاتلان شیشه ای دو کودک

بصیر ،اولیای دم امیر علی پنج ساله که در شهرستان بهارستان (غرب استان تهران) توسط مرد جوانی با ضربه‌های چاقو به‌طور هولناکی به قتل رسیده بود، از قوه قضاییه برای قاتل فرزندشان مجازات اعدام را در محل جنایت درخواست کردند.

شامگاه۲۲ مهر امسال پسر پنج ساله ای به نام امیرعلی با شنیدن صدای دسته های عزاداری از خانه شان در یکی از محله های شهرستان بهارستان خارج شد و دیگر بازنگشت. با شکایت خانواده این کودک، جست وجوها آغاز و روز بعد جسدش کشف شد.
همزمان با تشکیل پرونده، مرد جوانی به عنوان قاتل دستگیر و دراظهارات اولیه مدعی شد پس از توهم ناشی از مصرف شیشه این کودک را ربوده و با ضربه های چاقو کشته است. تحقیقات نشان می داداو شب جنایت در سلامت کامل عقلی به سر می برده است.
متهم به قتل در رابطه با انگیزه واقعی اش سکوت کرده و تحقیقات از وی ادامه دارد. تجسس ها نشان می دهد متهم به قتل، مقتول و خانواده او را نمی شناخته و مشخص نیست با چه انگیزه ای پسر پنج ساله را کشته است.
پسرم به کدامین گناه کشته شد
مادر داغدیده درباره شب گم شدن امیرعلی می گوید: شب حادثه پسرانم در خیابان طبل می نواختند. پسر ۹ ساله ام که به خانه آمد، سراغ برادرش را گرفتم که گفت امیرعلی کنار پسر همسایه ایستاده است.
امیرحسین چند دقیقه بعد بیرون رفت و با حالتی نگران بازگشت و گفت که از امیرعلی خبری نیست. همه جا را جست وجو کردیم اما کسی از او خبری نداشت. شوهرم که به خانه آمد ماجرا را برایش گفتم و دو نفری همراه تعدادی از همسایه ها محله را گشتیم. احتمال دادیم وارد دسته های عزاداری شده و با آنها رفته است. به تمام تکایا سر زدیم اما کسی پسرم را ندیده بود.
وی اضافه کرد: پس از طرح شکایت در کلانتری، ماموران با ما همراه شده و کوچه پس کوچه های شهر را جستجو کردند اما اثری از امیرعلی نبود. ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح روز بعد همراه ماموران اطراف شهرک را جست وجو کردیم که ناگهان صدای چند کودک را آن حوالی شنیدیم که می گفتند جسد یک بچه اینجاست.
پسر همسایه قاتل را لو داد
مادر داغدیده تصریح کرد: وقتی خود را به آنجا رساندیم با جسد پسرم رو به رو شدیم. نمی دانم پسرم به چه گناهی کشته شده است. پسر خردسال همسایه به پلیس گفته بود شب حادثه دیده مرد جوانی که محاسن داشته دست امیرعلی را گرفته و او را با خود می برده است. پسر همسایه وقتی امیرعلی را صدا زده مرد غریبه به او گفته عمویش است و او را با خود می برد.
مادر مقتول که همچنان صدایش می لرزید، ادامه داد: با اطلاعات به دست آمده، ماموران تصویر رایانه ای عامل جنایت را به دست آورده و او را تحت تعقیب قرار دادند.
در همین رابطه پلیس چند مظنون شناسایی کرد اما هیچ کدام از آنها را شاهد شناسایی نکرد و آنها آزاد شدند تا این که چند روز بعد مردی که اطراف خانه مان زیر پله کوچکی را اجاره کرده و در آنجا همراه همسرش خوراکی می فروخت، به عنوان مظنون بازداشت شد.
با این که او محاسن خودرا تراشیده بود اما شاهد ماجرا زمانی که او را دید و تصویر با محاسن وی را نیز نگاه کرد، با یقین گفت این مرد همان مردی بود که شب حادثه امیرعلی را با خودش برد.
نمی دانستیم او اطراف خانه مان زندگی می کند و مغازه دارد. من و خانواده ام عامل جنایت و خانواده اش را نمی شناختیم. فقط می خواهم بدانم چرا بچه ام را کشت و انگیزه اش چه بود. فقط از مسئولان قضایی می خواهم متهم را در محل جنایت اعدام کنند.
قاتل سپهر در کمیسیون پزشکی قانونی
عامل قتل سپهر کوچولو در جنوب تهران در کمیسیون ویژه پزشکی قانونی تحت معاینات سلامت روحی و روانی قرار گرفت تا پس از بررسی وضعیت روحی او قرار جلب به دادرسی متهم صادر شود.
۶۱ روز از قتل هولناک پسر ۱۰ ساله در خیابان وحدت اسلامی تهران می گذرد و مادر سپهر منتظر مجازات قاتل پسرش است. اومی گوید: هنوز از قتل پسرم شوکه هستم و تنها درخواستم قصاص قاتل است. سپهر بی گناه کشته شد و قاتل هنوز نگفته انگیزه اش از قتل پسرم چه بوده است.
وی اضافه کرد: پرونده را در دادسرا پیگیری می کنیم تا قاتل به سزای کار خود برسد.
رسیدگی به پرونده قتل هولناک سپهر کوچولو ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه ۱۰ شهریور همزمان با کشف جسد سپهر مقابل خانه شان در محله وحدت اسلامی آغاز شد.
بررسی ها نشان می داد، این کودک برای خرید از خانه خارج شده و ده دقیقه بعد جسدش در حالی که سرش بریده شده بود مقابل خانه شان مشاهده شد. تحقیقات پلیس از اهالی نشان داد، آنها در زمان قتل مردی با لباس آبی نفتی را مشاهده کرده اند که سراسیمه و در حالی که چاقویی در دست داشت از کوچه خارج شد. ماموران با بررسی تصاویر دوربین های مداربسته ساختمانی در نزدیکی محل جنایت متوجه شدند، مردی جوان پشت سر مقتول وارد کوچه شده و دقیقه ای بعد چاقو به دست از کوچه خارج شده است.
سه روز بعد با انجام تحقیقات گسترده قاتل سپهر کوچولو در حالی که خون کودک روی لباسش بود حوالی خیابان بهشت تهران شناسایی و دستگیر شد.
عامل جنایت که خود را اشکان ۳۵ ساله معرفی می کرد، در تحقیقات گفت: چندسالی است که شیشه مصرف می کنم. روز حادثه صدایی را شنیدم که می گفت چاقو را بردار و به خیابان برو، وقتی به کوچه رفتم سپهر را دیدم. پسر بچه را پیش از این در رویاهایم دیده بودم. صحنه جنایت را به یاد نمی آورم و نمی دانم پسر بچه چگونه به قتل رسیده است.
با اظهارات قاتل ۳۵ ساله او با دستور سجاد منافی آذر، بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی به اتهام قتل عمد بازداشت شد.
شفاف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا