خطای موشکی سپاه برای زدن هدف، صفر است

بصیر ،حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور عصر امروز در یادواره ۹۴ شهید عملیات محرم در مسجد امام حسین (ع) این شهر با اشاره به عملیات محرم در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس مجموعه‌ای از تمام ارزش‌های دینی بود.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه دشمن دو هدف عمده در تحمیل جنگ علیه نظام اسلامی داشت، افزود: نخستین هدف دشمن براندازی نظام بود.

وی با اشاره به اینکه صدام با هدف تصرف کشور و سقوط نظام اسلامی به ایران حمله کرد، اضافه کرد: هدف دوم حمله صدام، تجزیه جمهوری اسلامی ایران بود.

این کارشناس مسائل سیاسی تبیین کرد: دشمن در دوران جنگ تحمیلی نقشه‌های جدیدی برای ایران تهیه کرده و نام شهرهای ما را تغییر داده بود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ریشه در باورها و اعتقادهای مردم دارد، متذکر شد: دفاع مقدس مظهر اعتقاد مردم به نظام اسلامی بود.

ذوالنور یادآور شد: میلیون‌ها انسان در دفاع مقدس آواره شدند و بسیاری به شهادت رسیدند، اما مدیریت امام خمینی (ره) سرنوشت جنگ را تغییر داد و افق دید بلند و نفس مسیحایی امام راحل روح امید به ارتش جمهوری اسلامی بخشید.

وی با بیان اینکه منافقان و چریک‌های فدایی خلق، مردم را با ترور به خاک و خون کشیدند، اضافه کرد: ۱۶ هزار نفر شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردیم.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: با تدبیر امام خمینی(ره) ستاد جنگ‌های نامنظم با حضور مقام معظم رهبری و شهید چمران تشکیل و پیشروی دشمن متوقف شد.

وی با اشاره به اینکه بنی‌صدر اعتقادی به جنگ نداشت، توضیح داد: در ابتدای جنگ دو راهبرد برای مقابله با تهاجم دشمن وجود داشت و بنی‌صدر معتقد بود باید از مرزها عقب‌نشینی کنیم و خط پدافندی در کوه‌های زاگرس تشکیل شود.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه تشریح کرد: نیروهای انقلابی جلوی خیانت بنی‌صدر را گرفتند، در غیراینصورت با انجام ده‌ها عملیات نیز نمی‌توانستیم دشمن را به عقب برانیم.

وی، تفکر دوم را ایستادگی و مقاومت خواند و یادآور شد: امام (ره)، مقام معظم رهبری و شهید چمران عاشورایی جنگیدن را مطرح کردند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: امام خمینی(ره) بنی‌صدر را از فرماندهی کل قوا خلع کردند و پس از آن عملیات‌های متعدد توسط رزمندگان آغاز و تلفات بسیاری به دشمن تحمیل و منطقه بزرگی توسط رزمندگان آزادسازی شد.

وی، انجام عملیات فتح‌المبین را موجب عقب‌نشینی دشمن خواند و خاطرنشان کرد: عملیات محرم دو هدف عمده داشت، یکی شکستن روحیه و ایجاد دلسردی در دشمن و دوم انهدام نیروی دشمن بود.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در سال ۶۴ تیپ ۱۶ قدس گیلان ایجاد شد، اظهار کرد: شهید سردار همدانی نخستین فرمانده تیپ ۱۶ قدس بود.

ذوالنور، عملیات محرم را یکی از حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان گیلانی در دوران دفاع مقدس خواند و یادآور شد: دشمن در عملیات محرم ۸ هزار زخمی و ۳ هزار و ۶۰۰ نفر کشته داد و رزمندگان با عملیات محرم توانستند در داخل خاک عراق عملیات انجام دهند.

این کارشناس مسایل سیاسی متذکر شد: هر جا رزمندگان بدون دخالت سیاسیون پشت سر ولایت حرکت کردند پیروزی داشتیم، اما وقتی دو دستگی ایجاد شد و خواستند خواسته خود را به امام (ره) تحمیل کنند موجب عقب‌نشینی می‌شد.

وی با اشاره به اینکه امروز جنگ ما تغییر کرده است، افزود: یادواره شهدا باید عطر شهادت را در جامعه پخش کند.

ذوالنور با تصریح بر اینکه نقشه‌ها امروز باید مناسب با وضعیت حال باشد، افزود: جنگ امروز و پسابرجام، جنگ نفوذ است و از دیپلماسی مسئولان در مذاکرات تشکر می‌کنیم، اما فتح‌الفتوح نکردیم.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه چرا باید از ۱۹ هزار سانتریفیوژ به ۵ هزار و ۶۰ سانتریفیوژ کاهش پیدا کنیم، متذکر شد: قلب و دیگ راکتور ۴۰ مگاواتی اراک را دارند عوض می‌کنند و از هشت تا ۲۵ سال بازرسی را پذیرفتیم، باید با مردم صادقانه حرف بزنیم.

ذوالنور اضافه کرد: فردو دو خاصیت برای ما داشت؛ یکی تضمین مراکز غنی‌سازی بود و دیگر اینکه دشمن نمی‌توانست با موشک‌های خود آن را هدف قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه به مردم بگوییم در مذاکرات بده‌بستان کردیم، تبیین کرد: صداقت باید در سخنان وجود داشته باشد و اگر با مردم صادقانه سخن بگوییم و حتی خطا کرده باشیم، آنها ما را می‌بخشند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نوع ادبیات مسئولان نباید به گونه‌ای باشد که القا کند گذشتگان خطا کردند.

وی ادامه داد: آنها که از اروپا می‌آیند تاکنون کدام تحریم را برداشتند، نباید امید و آمارهای واهی به مردم دهیم.

ذوالنور اضافه کرد: اگر شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی کار خود را به خوبی انجام می‌دادند دیگر نیاز به ۹ ماده رهبری نبود.

*۲۳۱ سانتریفیوژ در نطنز جمع شد/تمام پایگاه‌های آمریکا در دسترس موشک ایران است

وی افزود: ۲۳۱ سانتریفیوژ در نطنز را جمع کردند، در صورتی که اتفاقی نیفتاده و تحریم‌ها برداشته نشده است.

این کارشناس مسائل سیاسی با تصریح بر اینکه باید گام به‌ گام عمل کنیم، اظهار کرد: اگر درست کار می‌کردیم، رکود اقتصادی کمر مردم را نمی‌شکست.

وی ادامه داد: دیروز راست می‌گفتیم یا امروز راست می‌گوییم، آنهایی که باید قرارگاه اقتصاد مقاومتی را ایجاد کنند عید را در ییلاق مازندران و کیش گذراندند.

ذوالنور، نفوذ را دارای پنج حوزه دانست و گفت: نخستین آن در حوزه اندیشه است و دشمن می‌خواهد در تصمیم‌سازی ما نفوذ کند.

وی با اشاره به اینکه تسلیم با قاموس انقلاب اسلامی و فرهنگ دینی ما همخوانی ندارد، تأکید کرد: دشمن در منطقه ۳۶ به همراه رژیم غاصب صهیونیستی پایگاه دارد.

به گفته مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تمام پایگاه‌های آمریکا در منطقه به‌ اضافه رژیم صهیونیستی در دسترس موشک‌های ایران است.

* خطای موشکی سپاه برای زدن هدف، صفر است

وی با بیان اینکه خطای موشکی سپاه برای زدن هدف صفر است، یادآور شد: موشک‌های ما نقطه‌زن هستند و صدمه جدی به دشمن وارد می‌کنند و اگر دشمن بخواهد خطایی انجام دهد تل‌آویو با موشک هدف قرار می‌گیرد و کلاهک موشک‌های ما رادارگریز است و دشمن به هیچ عنوان ریسک نمی‌کند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فاجعه منا اشاره کرد و متذکر شد: دیپلماسی ایران در فاجعه منا و در عربستان دچار سرگردانی شده بود و اگر هشدارهای جدی مقام معظم رهبری نبود عربستان همکاری نمی‌کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر فرمانده معظم کل قوا اشاره کنند کشور یکپارچه خروش می‌شود، یادآور شد: اگر جنگ شود در میدان نبرد نیروهای ما خود را نشان می‌دهند و دشمن پشیمان می‌شود.

ذوالنور با تصریح بر اینکه نفوذ، خطای محاسباتی ایجاد می‌کند و خطای راهبردی را به دنبال دارد، افزود: در حوزه هوافضا به بازدارندگی رسیدیم و دشمن جرأت خطا ندارد.

وی با بیان اینکه مردم ایران با روحیه جهادی، ولایتمداری و خودباوری بالاترین موفقیت‌ها را کسب کرده‌اند، تصریح کرد: ۱۷۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان علیه انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند و باید در نفوذ فرهنگی هوشیار باشیم.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حوزه اقتصادی، سیاسی و امنیتی را بسیار مهم دانست و یادآور شد: دشمن از بیرون نتوانست به نظام صدمه بزند به همین دلیل نفوذ به داخل را دنبال می‌کند.

فرمانده لشکر ۱۶ عملیاتی سپاه قدس گیلان نیز در مراسم مذکور از حضور مردم این استان برای تشییع پیکر شهدای مدافع حرم قدردانی کرد.

سردار محمدعلی حق‌بین به آگاهی شهدا در امور اشاره کرد و گفت: شهدا از شهادت خود آگاه بودند و برای این امر آمادگی داشتند.

فردا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا