کاراته قهرمانی جهان- اندونزی؛

۵ مدال حاصل تلاش کاراته‌کاها در روز دوم

بصیر ،دومین روز رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان با شرکت ۱۳۶۸ کاراته کا از ۸۶ کشور در جاکارتای اندونزی پیگیری شد.

در وزن ۶۱-کیلوگرم امیر رضا میرزایی در اولین دیدار حریف چینی را ۹ بر یک برد، در دومین مبارزه مقابل کاراته کا ژاپنی با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد تا در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه دهد.میرزایی در این گروه ابتدا نماینده ایتالیا را ۴ بر صفر شکست داد، در ادامه حریفی از دانمارک را ۴ بر صفر برد و سپس فرانسه را ۸ بر صفر از پیش رو برداشت و به مدال برنز رسید.

در رده جوانان پسر و در وزن ۵۵- کیلوگرم، علی مسکینی ابتدا نماینده بلژیک را ۶ بر یک از پیش رو برداشت، در دومین مبارزه مقابل آفریقای جنوبی پس از تساوی یک بر یک با رای داوران در هانتی پیروز شد، سپس ۳ بر صفر مجارستان را برد، در بازی چهارم مقابل مکزیک ۳ بر صفر شکست خورد تا در جدول شانس مجدد مبارزه کند. او در این گروه ابتدا اسپانیا را ۲ بر صفر مغلوب کرد و سپس موفق شد حریفی از مونتنگرو را با نتیجه ۹ بر یک شکست دهد و به مدال برنز این وزن دست یابد.

در وزن ۵۷-کیلوگرم سید علی کریمی که تا رسیدن به فینال یک گام کم آورد. ابتدا بوسنی و هرزگوین را ۳ بر یک برد، سپس برابر نماینده روسیه به تساوی یک بر یک رسید که با رای داوران در هانتی برنده شد، در سومین دیدار کاراته کایی از آلمان را ۳ بر ۲ شکست داد و در نیمه نهایی با نتیجه یک بر صفر مغلوب حریفی از ترکیه شد و از رسیدن به فینال بازماند.

در جدول شانس مجدد کریمی به مصاف نماینده عربستان رفت و با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال برنز این دوره از پیکارها شد.

در رده سنی جوانان دختر و  در وزن ۴۸-کیلوگرم، سارا بهمن یار در اولین مبارزه مقابل حریفی از ماکائو ۴ بر صفر به برتری رسید. سپس چین تایپه را ۴ بر صفر مغلوب کرد. در برابر نماینده استونی پس از تساوی ۲ بر ۲ با رای داوران برنده شد و در مبارزه سوم مقابل حریف مصری ۵ بر صفر نتیجه را واگذار کرد تا در جدول شانس مجدد بخت خود را برای کسب مدال بیازماید. او در این گروه نماینده اسلواکی را ۳ بر صفر برد و مدال برنز این وزن را از آن خود کرد.

در وزن ۵۳-کیلوگرم، آناهیتا یحیی پور ابتدا نماینده قزاقستان را ۶ بر یک از پیش رو برداشت و در ادامه حریفی از آمریکا را ۹ بر صفر شکست داد. در دیدار سوم نماینده سوئد را یک بر صفر برد و در ادامه مقابل مصر ۲ بر صفر شکست خورد و با رسیدن نماینده مصری به فینال، یحیی پور هم در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه داد. یحیی پور در این گروه ابتدا کانادا را ۲ بر صفر برد و سپس برابر روسیه با نتیجه ۳ بر صفر نتیجه را واگذار کرد و از رسیدن به مدال بازماند و به عنوان پنجمی رسید.

در بخش نوجوانان و در وزن ۵۲-کیلوگرم، محمد رضا امیری، ابتدا نماینده انگلیس را ۹ بر یک برد، در دومین دیدار بحرین را ۶ بر ۲ مغلوب کرد، سپس مقابل ترکیه ۳ بر یک باخت. تا در گروه شانس مجدد مبارزه کند. او در این گروه مقابل ژاپن ۲ بر صفر نتیجه را واگذار کرد و از رسیدن به مدال بازماند.

در وزن ۷۰-کیلوگرم، هادی طاهر پور، بلژیک را ۵ بر صفر برد، در مبارزه دوم مقابل ترکیه ۳ بر صفر نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۷۰+کیلوگرم، مجید نیکوهمت مقابل نماینده روسیه ۲ بر صفر نتیجه را واگذار کرد و حذف شد.

در وزن ۵۹+کیلوگرم، ملیکا احدی مقابل نماینده روسیه ۵ بر صفر شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن۶۳-کیلوگرم، یحیی شهگل در اولین مبارزه کاراته کایی از یونان را ۲ بر یک مغلوب کرد، ۳ بر ۲ نماینده مصر را شکست داد، در مبارزه سوم برابر کاراته کای فرانسوی به نتیجه تساوی صفر بر صفر رسید و با رای داور بازنده میدان شد. با نرسیدن این حریف به فینال شهگل از دور رقابت‌ها کنار رفت.

آویشن باقری در وزن ۵۹-کیلوگرم حریف هندی را ۴ بر صفر مغلوب کرد. در دیدار دوم مقابل بلژیک ۶ بر یک باخت و با نرسیدن این کاراته کا به فینال، باقری هم از دور رقابتها کنار رفت.

روز گذشته هم هم در کاتای انفرادی جوانان فاطمه صادقی مقابل نماینده مجارستان با نتیجه ۵ بر صفر پیروز شد و در دور دوم کاتاروی اسلواکی را ۴ بر یک از پیش رو برداشت.صادقی در سومین مبارزه به مصاف نماینده اتریش رفت و ۴ بر یک به برتری رسید.وی در نیمه نهایی به مصاف کاتارویی از ایتالیا رفت و ۴ بر یک پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. در فینال برابر کاتارویی از ژاپن قرار گرفت و با نتیجه ۵ بر صفر شکست خورد و  صاحب  مدال نقره شد.

مشرق

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا