پراید همچنان پرفروش است/ شرایط خرید پراید (+جدول)

بصیر ،براساس اطلاعیه منتشر شده از سوی خودروسازان تا روز پنجشنبه تعداد خودروهای فروش رفته در طرح اعطای وام ۲۵میلیون تومانی از مرز ۹۸هزار دستگاه گذاشت.

از آغاز اجرای طرح در روز ۱۸ آبان تا ساعات پایانی روز پنجشنبه، شرکت ایران خودرو ۵۱ هزار دستگاه، سایپا ۴۶ هزار و ۸۰۰ دستگاه، مدیران خودرو ۳۲۹دستگاه و بهمن خودرو ۳۶۶ دستگاه ثبت نام کرده‌اند. این در حالی است که ثبت نام متقاضیان برای خرید خودرو از نمایندگی های ایران خودرو و سایپا امروز(روز جمعه) پذیرفته می شود.
آمارها حاکی از آن است که ظاهراً مبلغ کم پیش پرداخت خودروی پراید باعث شده این خودرو در کانون توجه بیش از ۲۰درصد متقاضیان وام ۲۵میلیون تومان قرار بگیرد و بیشترین فروش را برای خودروساز سایپا رقم بزند.
براساس این طرح، متقاضی باید ۲۰درصد ارز خودروی موردنظر را بپردازد که این مبلغ پیش برای پراید به اضافه ۹درصد مالیات بر ارزش افزوده حدود چهار میلیون و ۳۸۰هزار تومان می شود. به این ترتیب، متقاضی می تواند برای دریافت ۱۶میلیون تومان وام درخواست بدهد.
این وام ۱۶میلیون تومانی با سود ۱۶درصد حداکثر با بازه چهار سال برای بازپرداخت در اختیار متقاضی قرار می گیرد.
اگر متقاضی بخواهد یک ساله وام را بازپرداخت کند باید ۶فقره چک دو ماهه به نمایندگی سایپا ارائه دهد. مبلغ هر یک از چک ها باید حدود دو میلیون و ۹۲۰هزار تومان باشد.
اگر بازپرداخت این وام قرار است دو سال باشد، همان تعداد چک با فاصله زمانی چهار ماه به مبلغ تقریباً سه میلیون و ۱۸۶هزار تومان صادر می شود.
چک های صادر شده برای بازپرداخت وام در دوره سه ساله باید هر ۶ماه یکبار و به مبلغ حدود سه میلیون و ۴۶۰هزار تومان باشد.
در نهایت، در بلندترین بازه زمانی بازپرداخت متقاضی می تواند با ارائ ۸فقره چک به مبلغ دو میلیون و ۷۸۴هزار تومانی برای هر ۶ماه صاحب ماشین شود.
گفتنی است؛ برخلاف اطلاعیه بانک مرکزی، نمایندگی های خودروسازان هیچگونه سفته نی پذیرند و سند خودرو مشمول وام تا پرداخت آخرین قسط در رهن خودروساز است. البته در صورت وصول نشدن دو فقره از چک های متقاضی وام خودرو از سوی خودروساز توقیف می شود.
پراید همچنان پرفروش است/ شرایط خرید پراید (+جدول)
عصر ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا