آسیاب به نوبت/ کریم طالبی‌کناری؛

فرانسه در گرداب دست‌پرورده خود/ خود کرده را تدبیر نیست

DSCN5272

بصیر، ۱٫ دولت فرانسه بیشترین کمک را به عراق فرستاد تا صدام حسین با آنها بتواند ایران اسلامی را مورد تهاجم بیشتری قرار دهد به‌طوری که در آمارهای رسمی آمده است فروش تسلیحات نظامى فرانسه به عراق به۵/۶ میلیارد دلاررسید و ۴/۷ میلیارد دلار نیز در قالب قراردادهاى بازرگانى و غیرنظامى میان دو كشور منعقد شد كه دست كم هفت میلیارد دلار از مجموع این معامله‌ها به صورت وام و اعتبارات بود. فرانسه نخستین جنگنده بمب‌افكن میراژ خود را بلافاصله پس از آزادى گروگان‌هاى امریكایى از ایران (در بهمن ۱۳۵۹ – ۱۹۸۰ ) به عراق فرستاد. كمى بعد، چهار فروند میراژ فرانسوى با هدایت خلبانان نیروى هوایى فرانسه وارد قبرس و از آنجا توسط خلبانان عراقى به عراق منتقل شدند، پس از آن هم به تدریج میراژهاى فرانسوى در پى سفارش عراق به این كشور تحویل داده شدند. همچنین۱۳ دستگاه موشك‌انداز متحرك، علاوه بر سكوهاى ثابت به عراق تحویل داده شدند.

۲٫سایه شوم جنگ این بار در افغانستان خودنمایی می‌کرد، مردان و زنان افغان به همراه فرزندان، از خانه و کاشانه خود رانده شدند و بی‌هدف به هرسویی که سرنوشت برای‌شان تعیین کرده بود، به راه افتادند، دولت فرانسه با اعزام نیروهای خود و کمک به گسترش جنگ، خیانتی دیگر را مرتکب شد و با حدود ۸۰۰ کشته و زخمی هنوز افغانستان را ترک نکرده است، به بهانه مبارزه با تروریسم و خشنونت‌طلبی طالبان با هم‌پیمانان خود کشوری را اشغال کردند تا خوی استکباری و جنگ‌طلبی خود را ارضا کنند غافل از آن که روزی می‌آید که باید در خیابان‌های پاریس با خشونت طلبی و تروریسم مقابله کنند.

۳٫از حضور فرانسه در عراق که آن هم به بهانه مبارزه با تروریست بوده بگذریم، به داستان حمایت بی‌چون و چرای دولت فرانسه از گروهک خودساخته و حیوان‌صفت داعش می‌رسیم، فرانسه هر چند به ظاهر با داعش مخالفت کرده اما در عمل هیچ اقدامی دیده نشده است، از طرفی هم اتباع این کشور آزادانه به سوریه و عراق در حال رفت و آمد هستند و نظارت جدی بر آنها صورت نمی‌گیرد و مطلب دیگر آنکه عناصر داعشی در کشورهای غربی به خصوص فرانسه دوره‌های اموزشی خود را پشت سر می‌گذرانند.

۴٫آنچه که در روزهای اخیر در خیابان های پاریس رخ داده است نتیجه اقدام‌های دولت‌مردان فرانسه در حمایت از تروریست و گروهک‌های افراطی است. فرانسه سال‌ها است گروهک منافقین را که دستانش به خون ۱۷۰۰۰ شهید ایرانی آلوده است، با حمایت بی‌چون و چرا در خود جای داد. این حوادث همان مطلبی بود که مقام معظم رهبری در ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ در دیدار شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت و هیئت همراه پیش‌بینی کرده بودند و فرمودند« برخی کشورهای منطقه اکنون با کمک به گروه‌های تکفیری، از کشتار و جنایت‌های آنها در سوریه و برخی کشورهای دیگر حمایت می‌کنند اما در آینده نه چندان دور، این گروه‌ها بلای جان همان کشورهای حامی خواهند شد و در نهایت مجبور خواهند بود که با هزینه زیاد، آنها را از بین ببرند».

۵٫با توجه به گسترش روزافزون گرایش اروپا به دین اسلام، اسلام هراسی یکی از شیوه‌های کهنه اما کارآمد غربی‌ها است، در این میان وظیفه نخبگان جامعه، اندیشمندان دنیای اسلام و علمای سرزمین‌های اسلامی برای روشنگری و تبیین مسائل، ضرورتی امکان ناپذیر است چراکه در صورت تعلل ماجراهای ۱۱ سپتامبر و داستان‌های بعدی آن تکرار می‌شود.

۶٫ما هیچگاه از اقدام‌های تروریستی حمایت نکرده و نمی‌کنیم چرا که ملت ایران خود زخم خورده تروریست است، حوادث روزهای گذشته فرانسه را محکوم می‌کنیم اما چه کنیم که خود کرده را تدبیر نیست.

 

کریم طالبی‌کناری

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا