در حضور معاون رئیس‌جمهور و وزیر ارشاد:

نابغه کتابخوان فریدونکناری تجلیل شد

بصیر، در مراسم تجلیل از کتابخوانان برتر کشور که با حضور نوبخت معاون رئیس‌جمهور، علی جنتی وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی و ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در تالار وحدت تهران برگزار شد از کیمیا اسماعیل‌پور نابغه ۶ ساله فریدونکناری تجلیل به عمل آمد.

کیمیا اسماعیل‌پور که ۶ و نیم ساله است امروز در کلاس چهارم ابتدایی تحصیل می‌کند و به دلیل توانایی‌های منحصر به فردش از وی به عنوان نابغه نام می‌برند.

محمدباقر اسماعیل‌پور پدر کیمیا، نابغه فریدونکناری در این خصوص به خبرنگار بصیرنیوز، گفت: کیمیا با این سن کم کتابخوان برتر کشور معرفی شده است و بیشترین کتاب را در سال‌های گذشته در کشور خواند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته فرد برگزیده حدود ۳۰۰ کتاب خوانده بود اما از اردیبهشت ۹۳ تا مرداد امسال وی حدود ۲۵۰۰ کتاب خوانده است.

پدر این نابغه فریدونکناری خاطرنشان کرد: با وجود اینکه کیمیا در امانت‌گیری کتاب محدودیت داشته ۹۰۰ کتاب را با کارت خود خوانده و بیش از یکهزار کتاب با کارت من به امانت برده است.

اسماعیل‌پور افزود: همچنین حدود ۵۰۰ کتاب از بازار خریداری کرده است و بنابراین به طور متوسط سالی ۲۵۰۰ جلد کتاب خواند.

وی با اشاره به اینکه کیمیا از متوسط کشوری ۷ برابر بیشتر  کتاب خوانده است، گفت: در سال گذشته متوسط کتابخوان‌ترین نوجوان کشورمان ۳۲۰ کتاب بود.

وی یادآور شد: در آئین‌نامه انتخاب کتابخوان برتر کشور فرد برتر باید ۸ سال و بالاتر باشد اما کیمیا ۶ ساله و نیم است و به همین منظور این آئین‌نامه برای وی تغییر کرده و با همت مدیرکل کتابخانه‌های مازندران و با حمایت مدیران نهاد کتابخانه کشور خارج از آن این دستورالعمل کتابخوان برتر کشور معرفی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا