فحاشی روزنامه ایتالیایی به مسلمانان/ محاکمه سردبیر از طریق مراجع قانونی + متن دادخواست

بصیر ،حملات تروریستی پاریس تبعاتی را برای مسلمانان سراسر دنیا به همراه داشته است. رسانه های دنیا مخصوصا اروپا و آمریکا که هر لحظه پی بهانه ای برای موضوعات اسلام هراس گونه خود هستند، حادثه تلخ و تروریستی پاریس را بهترین فرصت برای این پروژه خود یافته اند.

روزنامۀ ایتالیایی لیبرو، در اقدامی نژادپرستانه در صفحۀ اول خود با تیتر درشت نوشت:

فحاشی روزنامه ایتالیایی به مسلمانان

این روزها بحث اسلام ستیزی به واسطه حمله گروهک تروریستی داعش که خود را منادی اسلام می داند بسیار داغ است. این سری اعمال وحشیانه داعش که بویی از اسلام نبرده اند باعث شده است تا سردبیر روزنامۀ ایتالیایی “لیبرو”، در صفحه اول خود چنین تیتر بزند:

مسلمانان ح****” .

روزنامۀ ایتالیایی لیبرو، در اقدامی نژادپرستانه در صفحۀ اول خود با تیتر درشت نوشته بود: “Bastardi Islamici” که به معنی “مسلمانانِ ح****  – کلمه بهتر: پست یا رذل- ” است.

سردبیر روزنامه لیبرو فردی به نام ” موریزیو بلپیترو” است که بعد از انتشار چنین تیتری مورد انتقادهای فراوانی قرار گرفت تا جایی که “توماس نوتاریانی” رئیس سابق موسسه “پیس ریپورتر” علیه روزنامه لیبرو شکایت و ” محاکمه سردبیر این روزنامه و سایر عوامل آنرا خواستار شد.

فحاشی روزنامه ایتالیایی به مسلمانان/ محاکمه سردبیر از طریق مراجع قانونی

بر اساس ماده ۴۰۳ قانون کیفری ایتالیا، هر کس، به یک دین، علناً ناسزا بگوید و پیروانِ آن دین را مورد اهانت قرار داده و یا تحقیر کند، محاکمه و به پرداخت جریمۀ نقدی هزار تا پنج هزار یورویی محکوم می شود.

تیتر یک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا