هکرهای گمنام به داعش اعلام جنگ کردند

بصیر ، شخصی که نقاب سفید بر چهره داشت (پوششی که اعضای گروه هکرهای گمنام برای ناشناخته ماندن استفاده می کنند) در ویدیویی که بر خروجی توییتر قرار گرفت، تصریح کرد: داعشی ها که مسوولیت حملات پاریس را بر عهده گرفته اند حشرات هستند و هکرهای گمنام آنها را از بین خواهند برد.
در حمله جمعه شب پاریس، شش تیراندازی و دو انفجار انتحاری در هفت نقطه پاریس روی داد که مجموعا به مرگ ۱۲۹ نفر و مجروح شدن ۳۵۲ نفر دیگر منجر شد.
این عضو هکرهای گمنام که به زبان فرانسوی سخن می گفت، افزود: این حملات داعش نباید بدون مجازات بماند.
وی گفت: بزرگترین حمله ممکن را علیه شما (داعش) راه خواهیم انداخت. منتظر حملات زیادی باشید…جنگ آغاز شد…نه فراموش می کنیم و نه می بخشیم.
این ویدیو تا ظهر روز دوشنبه به وقت گرینویچ بیش از ۱٫۱ میلیون بار مشاهده شد.
فلسفه اساسی تشکیل و فعالیت گروه هکرهای گمنام (Anonymous Hackers) را در یک چیز می توان خلاصه کرد: مقابله و مبارزه با سانسور و کنترل اینترنت.
این گروه دولت ها و کمپانی های بزرگی را تاکنون و به ویژه در سال های ابتدایی اش هدف قرار داده است که در این میان می توان به دولت های امریکا، تونس، اوگاندا، رژیم صهیونیستی و شرکت های پی پال، مسترکارد، ویزا و سونی اشاره کرد که هر یک به دلایل مختلف صورت گرفته و البته باعث شناسایی و دستگیری بعضی از اعضای گروه در این کشورها شده است.
قوانین این گروه نیز خیلی ساده به نظر می آید: «هویت کسی از اعضای گروه را فاش نکن، درباره گروه هیچ گاه صحبت نکن و هرگز به رسانه ها حمله نکن.» همین سه اصل ابتدایی مبنای تمام فعالیت های اعضا است و محدودیت دیگری بر سر راهشان نیست. اعضای این گروه عمدتا از ادبیات مشابهی نیز استفاده می کنند و در هنگام اعلام ماموریت های خود از جملاتی نظیر «فراموش نمی کنیم، نمی بخشیم و منتظر ما باشید» استفاده می کنند.
این گروه تاکنون مناقشات زیادی داشته است، منتقدان آنان را ضدیهود و یا تروریست های سایبری می دانند و طرفداران شان از آن ها با عنوان «مبارزان آزادی و رابین هودهای دنیای دیجیتال» یاد می کنند.

ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا