مواد مخدر علت ۷۵ درصد آسیب‌های اجتماعی

بصیر ،«سلیم کریمی»، امروز(۲۷ آبان‌ماه) در همایش خیرین پیشگیری و مبارزه با اعتیاد در سنندج، اظهار کرد: در بحث اجتماعی کردن مواد مخدر همه افراد و ارگان‌ها موثر هستند و دولت به‌تنهایی از عهده این کار بر نمی‌آید.

وی با اشاره به این‌که به زور و با برخوردهای سلبی نمی‌توان با مواد مخدر مبارزه کرد، افزود: اجتماعی کردن بحث مبارزه با مواد مخدر مهم است و باید خود مردم هم در این بحث وارد عمل شوند.

کریمی با اشاره به این‌که در بحث اعتیاد در کردستان به شرایط بحرانی نرسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: باید اصلاح رفتار انجام شده و تغییر نگرش ایجاد شود تا فعالیت‌های مبارزه با مواد مخدر موثر واقع شود.

وی در ادامه با بیان این‌که ۳۰۰ عامل در بحث اعتیاد موثر است، تصریح کرد: ۳۰۰ مرکز نیز باید برای پیشگیری و کنترل مواد مخدر وجود داشته باشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در ادامه با اعلام اینکه حدود ۲۰ هزار معتاد در استان کردستان وجود دارد، تصریح کرد: تریاک، کراک، هروئین و شیشه بیشترین مصرف را در این استان دارد.

وی همچنین با اشاره به این‌که ۷۵ درصد آسیب‌های اجتماعی مرتبط با مواد مخدر است، خاطرنشان کرد: ۴۰ تا ۵۰ درصد طلاق‌ها نیز در کشور با بحث مواد مخدر ارتباط دارد.

کریمی یادآور شد: باید ۹۰ درصد توان خود را برای بحث پیشگیری از مواد مخدر صرف کنیم و ۱۰ درصد را برای درمان اعتیاد بکار بگیریم.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا