آماری از رشد جمعیتی در جهان

بصیر ،براساس مطالعات جمعیت شناسی سالانه در آمریکا که در آن رتبه بندی جمعیت جهانی سازمان ملل را در سالهای ۲۰۱۰- ۲۰ پیش بینی کرده است، باتم در اندونزی بیشترین رشد جمعیتی را درجهان داراست . باتم نزدیک ترین شهر به سنگاپور است که یک مرکز مهم حمل و نقل و صنعتی به شمار می‌اید . این شهربا جمعیت ۱٫۱ میلیون نفری رشد جمعیتی ۷٫۴ درصدی را داراست.

دومین رتبه در تحقیقات جمعیت شناسی دنیا مربوط به موگادیشو پایتخت سومالی است که جمعیتی ۲٫۱ میلیونی دارد و رشد جمعیتی آن ۶٫۹ درصد است که این امر در پی اتمام جنگ‌ها و بهبود وضعیت اقتصادی و امنیتی و بازگشت مهاجرین این کشور به وطنشان صورت گرفته است .

سومین شهراوآگادوگو پایتخت بورکینا فاسو است که ۲٫۷ میلیون نفر جمعیت داشته و رشد ۶٫۸ درصدی دارد . اما به شدت اقتصادی آسیب پذیر دارد و از طرفی دیگر به دنبال سرمایه گذاری در زیرساختها می باشد .

چهارمین و پنجمین شهرها از حیث رشد جمعیتی ، در چین هستند. شهرهای شیامن و یینچوان که به ترتیب ۶٫۷ و ۶٫۱ درصد رشد داشته اند. اما ناگفته نماند که با توجه کاهش رشد اقتصادی در چین ، برخی از شهرهای بزرگ این کشوراز لحاظ رشد جمعیتی در حال سقوط است .

تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا