مقیمی در همدان خبر داد

احتمال کاندیداتوری بیش‌از ۴هزار نفر در کشور/رصد رفتارهای کاندیداهای احتمالی در فضای مجازی

بصیر ،محمد حسین مقیمی ظهر دیروز(چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه همدان با بیان اینکه وزارت کشور مسئولیت اجرای انتخابات را بر عهده دارد، اظهار داشت: وزارت کشور در مورد اینکه چه کسانی در انتخابات رأی می آورند دخالتی ندارد چراکه افراد براساس آرای مردمی و انتخاب مردم انتخاب می‌شوند.

وی افزود: اگر دولت و مجلس با هم همسو باشند کارها بهتر انجام می‌شود و اگر از دولت انتقادی شود با آگاهی از ایرادات در راستای رفع آنها اقدام کرده و امور را بهتر اداره می‌کنیم.

قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور بیان کرد:  اگر نمایندگان مجلس انتقادی دارند در راستای رفع نارسایی‌ها باشد تا دولت بتواند براساس آن انتقادات مسائل را حل کند.

وی ابراز امیدواری کرد که هیچ وقت کارشکنی بین دولت و مجلس نباشد، عنوان کرد: متاسفانه در جامعه رأی براساس دیدگاه‌های قبیله‌ای و طایفه‌ای وجود دارد، اما نخبگان و فرهیختگان جامعه باید مردم را آگاه کنند تا با آگاهی و شناخت انتخاب کنند.

مقیمی با تاکید بر نقش موثر صدا وسیما بر آگاهی بخشی جامعه در انتخاب آگاهانه تصریح کرد: مردم باید به افرادی که دارای برنامه بوده رای دهند و نسبت به جایگاه مجلس و نقش نمایندگان در قانون‌گذاری آگاهی داشته باشند.

وی به تشکیل کمیته فضای مجازی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه هنوز مشخص نشده که چه افرادی کاندیدا هستند نمی‌توان موارد تخلفات فعالیت در فضای مجازی را تعیین کرد و بعد از ثبت نام افراد می‌توان در این مورد اظهار نظر کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه در حال حاضر بیش از چهار هزار نفر در سطح کشور احتمال کاندیداتوری آنها برای نمایندگی مجلس وجود دارد، بیان کرد: رفتارهای کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی را در فضای مجازی رصد و ثبت و ضبط می‌کنیم.

وی بیان کرد: هر فعلی که در فضای عادی به عنوان تخلف محسوب می‌شود در فضای مجازی نیز تخلف بوده و براساس قوانین با این نوع از تخلفات برخورد می‌شود.

مقیمی با اشاره به اینکه انتخابات ۲۵ مرحله اجرایی دارد عنوان کرد: در حال حاضر ۲۳ مرحله انتخابات ماشینی بوده و فقط رأی گیری و شمارش آراء به صورت دستی انجام می‌شود که در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۴ حوزه انتخابیه در سطح کشور انتخابات کاملا به صورت الکترونیکی برگزار شد و تجارب خوبی به دست آمد.

وی افزود: در این دوره از انتخابات یک سوم انتخابات در سطح کشور به صورت ماشینی و الکترونیکی برگزار می‌شود و با تأمین اعتبارات و فراهم شدن  تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری باید شعبات اخذ رأی به شیوه الکترونیکی تعیین و اجرایی شود.

قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه تغییرات استانداران همیشه وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه وارد مراحل برگزاری انتخابات می‌شویم سعی بر آن است که استانداری تغییر نکند.

وی وظیفه نمایندگان مجلس را قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای مجلس دانست و تأکید کرد: وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات موظف به برگزاری انتخاباتی قانونمند، سالم و بدون طرفداری است تا شاهد حضور حداکثری مردم در فضایی رقابتی در انتخابات باشیم.

مقیمی با بیان اینکه امنیت برگزاری انتخابات بر عهده وزارت کشور است، تصریح کرد: هیچ نهاد و سازمان دولتی و غیر دولتی نمی‌تواند در اجرای انتخابات دخالت کند.

وی به موضوع پول‌های کثیف در انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: پول‌هایی که از محل پول‌شویی، موادمخدر و تخلفات دیگر به‌دست آمده نمی‌توان از آن‌ها در انتخابات استفاده کرد و ما به‌دنبال اثبات پول‌های کثیف نیستیم چراکه پول‌های کثیف وقتی وارد عرصه پاک می‌شوند در همه جا هزینه می‌شوند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه همه برنامه‌های استان خوب است، گفت: استان همدان رو به رشد بوده و استاندار همدان از مدیران فعال و کوشا بوده و ارتباط صمیمی و خوبی با مردم دارد و در حوزه حل مسائل اقتصادی استان و همچنین جذب سرمایه گذاری عملکرد خوبی داشته است.

وی به زمان بندی ثبت نام کاندیداهای نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: ۲۶ آذرماه کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری و ۲۸ آذر ماه نیز از کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت نام می‌شود.

مدیران استانی با فشار نمایندگان مجلس جابجا نمی‌شوند

استاندار همدان با بیان اینکه مقیمی هم نماینده مجلس بوده و هم وزارت کشوری است، تصریح کرد: مقیمی از مدیرانی است که هم به وظایف قانونگذاری نمایندگان آشناست و هم مدیریت اجرایی را خوب انجام می‌دهد.

محمد ناصر نیکبخت با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس انتصابی نیستند و انتخابی هستند، گفت: فشار نمایندگان در استان را بر روی مدیریت استان برای انتصاب و یا جابجایی مدیران را رد نمی‌کنیم، اما در دولت یازدهم هیچ مدیری با فشار نمایندگان مجلس جابجا نشده است.

تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا