واردات ۲۰،۸۸۶ دستگاه اتومبیل سواری در ۱۸۶روز!

بصیر، با نگاهی به آﻣﺎر ﻣﻘﺪﻣﺎﺗﻲ ﺗﺠﺎرت ﺧﺎرﺟﻲ ﻧﺨﺴﺖ ﻃﻲ ﺷﺶ ﻣﺎﻫﻪ امسال که توسط گمرک کشورمان منتشر شده اقلام کالایی وجود دارند که بیشترین سهم از واردات کالا را به خود اختصاص داده اند.
اقلام عمده وارداتی طی ۶ ماهه نخست امسال شامل ذرت دامی به وزن ۲،۷۱۵ هزار تن و به ارزش ۶۶۰ میلیون دلار و سهر ارزشی ۳،۱۷ درصد، قطعات منفصله برای تولید تراکتور کشاورزی به استثنای لاستیک به وزن ۶۹ هزار تن و به ارزش ۶۰۳ میلیون دلار و سهم ارزشی ۲،۸۹ درصد است.
داروها متشکل از مواد مخلوط شده یا نشده برای مصارف درمان یا پیشگیری از بیماری به وزن ۴ هزار تن و به ارزش ۵۳۲ میلیون دلار و سهم ارزشی ۲،۵۵ درصد و اتومبیل سواری به تعداد ۲۰،۸۸۶ دستگاه و به وزن ۳۴ هزار تن و به ارزش ۴۹۷ میلیون دلار و سهم ارزشی ۲،۳۸درصد از دیگر اقلام عمده وارداتی در۶ ماهه نخست سال جاری بوده است.

 واردات خودرو لوکس
اما با نگاهی دقیق تر به جدول ۱۰ قلم عمده کالاهای وارداتی که در آﻣﺎر ﻣﻘﺪﻣﺎﺗﻲ ﺗﺠﺎرت ﺧﺎرﺟﻲ ﻧﺨﺴﺖ ﻃﻲ ﺷﺶ ﻣﺎﻫﻪ امسال توسط گمرک کشورمان منتشر شده، کالاهایی نظیر برنج نیز دیده می شود.کالایی که نمونه داخلی آن با کیفیت مرغوب وجود دارد.
حال با توجه به قرار گرفتن کشورمان در یکی از حساس ترین موقعیت ها که مربوط به دوران پسابرجام می شود باید منتظر ماند و دید که دولتمردان با توجه تهیه بسته اقتصادی مدنظرشان می توانند تغییرات خاصی در جدول اقلام عمده وارداتی ایجاد کنند و تا حداقل در این لیست کالاهای استراتژیک و خاص وارد شود و از توان داخلی نیز برای تولید کالای بومی و صادرات بهره گیری بیشتری شود.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا