اولتیماتوم قاضی صلواتی به بابک زنجانی:برای بار آخر هشدار میدهم بدهی خود به وزارت نفت را پرداخت کنید

بصیر، وکیل شرکت نفت در مقابل اظهارات بابک زنجانی تاب نیاورد/وکیل شرکت نفت:برخی اوقات ما نمی توانیم در مقابل دروغ های اقای زنجانی بایستیم و جواب دروغ های او را ندهیم/پیمانکاران ما مشکل نقدینگی دلار و یورو داشتند وگرنه که ما در داخل وون و ریال داشتیم/اقای زنجانی مسئولان ما را فریب داد/زنجانی گفت من بانک دارم و می توانم مطالبات پیمانکاران شما را به یورو و دلار بدهم/هیچ یک از مطالبات ما به صورت یورو و دلار پرداخت نشد/برخلاف اظهارات کذب بابک زنجانی به محض اینکه پول به حساب ایشان واریز شد شرکت HK دستور پرداخت را صادر کرد اما پنج ماه این پول پرداخت نشد.

قاضی صلواتی:آقای زنجانی برای بار آخر به شما هشدار میدهم که قبل از صدور حکم دادگاه مبلغ بدهی خود به وزارت نفت را پرداخت کنید/اقدامات شما تاکنون مؤثر نبوده است/به وکلای داخلی و خارجی خود برای پرداخت بدهی تا پیش از صدور حکم دادگاه اطلاع دهید.

بابک زنجانی: پول‌ها مال خودم بود و دوست داشتم هر طور می‌خواستم خرج کنم

 در ادامه رسیدگی به پرونده فساد نفتی قاضی صلواتی با اشاره به مصارفی که بابک زنجانی از منابع شرکت نفت داشته و پول های نفت را به سایر شرکت‌ها از جمله سامسونگ، گلدیران و شرکت کروز ایران‌خودرو و سایر نهادها داده و ریال آن را دریافت کرده، خطاب به زنجانی گفت: شما مجاز نبودید پول‌ها را در داخل کشور هزینه کنید و باید طبق قرار داد آنها را به پیمانکاران نفتی پرداخت می‌کردید.

زنجانی در پاسخ به صلواتی گفت: شرکت هایی که شما نام بردید، در کره از من پول گرفتند و این پول‌ها از محل پول شرکت SCT بوده است.

وی افزود: وقتی پول برای SCT است هرجا بخواهد می‌توان آن را مصرف کند و هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید چرا فلان جا هزینه شده، این پول‌ها مال خودم بوده و دوست داشتم این‌گونه خرج کنم.

قاضی صلواتی از متهم در خصوص شرکت نیو روش سؤال کرد که زنجانی در پاسخ گفت: این شرکت متعلق به قرار گاه خاتم الانبیاء است.

وی افزود: آنها هم بدهکار بودند و هم پول می‌خواستند تا صرف هزینه‌های خود کنند، شرکت نفت بابت نیو روش دو حواله ۲۰۰ و ۳۰۰ میلیون یورویی صادر کرده بود که حواله ۳۰۰ میلیون یورویی پرداخت شد،‌ اما منابع حواله ۲۰۰ میلیون یورویی تأمین نشده بود.

در این لحظه قاضی صلواتی خطاب به متهم گفت: شما به این شرکت در داخل کشور وون کره داده‌اید که زنجانی در پاسخ گفت: ما که در داخل وون نداریم به آنها بخواهم تحویل دهیم.

وی تصریح کرد: زمانی که می‌خواستم به شرکت نیو روش پول بدهم آنها گفتند به جای یورو، به وون کره نیاز دارند، به خاطر همین من یوروها را تبدیل به وون کردم و در خارج از کشور به آنها وون دادم و کارمزد خود را نیز که ۷ در هزار بود، دریافت کردم.

زنجانی تأکید کرد: در ایران ارز خارجی وجود نداشت که بخواهم به این شرکت‌ها در داخل کشور ارز بدهم.

وی گفت: در واقع حساب دفتری این شرکت‌ها در ایران بود و ما در کره، چین و ترکیه به آنها پول دادیم.

جزئیات دریافت ۱.۴ میلیارد یورویی و واریز آن به بانکی در مالزی/متهم: مبلغ دقیق واریزی ها یادم نیست!

 در ادامه رسیدگی به چهاردهمین جلسه دادگاه فساد نفتی قاضی صلواتی در خصوص جزئیات دریافت منابع شرکت نیکو و واریز یک میلیارد و ۴۲۷ میلیون یورو از منابع این شرکت به حساب بانک مالزی از بابک زنجانی سؤال کرد که زنجانی در پاسخ گفت: شرکت HK پس از اینکه حسابی را در بانک FIIB باز کرد، دستور پرداختی را به بانک مرکزی داد مبنی بر اینکه مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو به حسابش در بانک مالزی واریز شود.

وی افزود: بانک مرکزی این مبلغ را از طریق بانک‌های مختلف همچون بانک کنلون چین و سایر بانک‌ها به حساب شرکت HK نزد بانک مالزی واریز کرد.

در این لحظه قاضی صلواتی خطاب به زنجانی گفت ارقام واریز را با جزئیات بیان کن که متهم در پاسخ گفت در حال حاضر رقم دقیق مبالغ را به یاد ندارم.

قاضی صلواتی هم مبالغ واریزی را شامل هفتاد و هفتمین میلیون یورو از بانک کنلون چین، حدود ۵۰۰ میلیون یورو از هالک بانک ترکیه و مابقی را نیز به صورت بن کره اعلام کرد.

زنجانی پس از اظهارات قاضی صلواتی گفت: پول‌ها در حساب بانک‌های پارسیان، مسکن و سرمایه بوده و این پول از تیر ماه سال ۹۱ تا آذر ماه همان سال یعنی در عرض ۵ ماه پرداخت شده و از محل آن نیز دستور پرداخت‌های شرکت نفت انجام شده است.

صلواتی خطاب به زنجانی گفت: قرار شما با آنها چگونه بود که زنجانی در پاسخ گفت من هیچ حساب و کتابی با آنها نداشتم.

وی افزود: آنها از بانک مالزی خواسته بودند برای واریز وجه کارگزار خود را معرفی کند و بانک مالزی هم SCT را به عنوان کارگزار معرفی کرد و پول‌ها به SCT واریز شد.

زنجانی تصریح کرد: در مجموع ۷۰ میلیون یورو از محل منابع آنها به پیمانکاران در خارج از کشور پرداخت شد.

ماجرای خرید ۱۵۰۰ کیلو طلا از زبان بابک زنجانی/انتقال طلا از آفریقا به استانبول با هواپیمای شخصی

 صبح امروز چهاردهمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

در این جلسه قاضی صلواتی از متهم ردیف اول پرونده یعنی بابک زنجانی خواست تا در خصوص اینکه ۱۵۰۰ کیلو طلا از آفریقا را به چه صورت خریداری کرده توضیح دهد که زنجانی هم گفت: من چنین چیزی نخریدم.

قاضی صلواتی در پاسخ گفت: شما از آقای «الف» این طلاها را خریده‌اید که زنجانی در پاسخ گفت این آقایی که شما اسم بردید کلاهبرداری است که با شکایت من و با دستور بازپرس به همراه فرد دیگری به نام آقای «م» بازداشت شده است.

وی ادامه داد: این آقایان مدعی بودند که در آفریقا طلا دارند من هم به آنها گفتم بیایید قراردادی ببندیم تا طلاها را به ایران بیاورم.

زنجانی ادامه داد: من در این خصوص با رئیس کل وقت بانک مرکزی صحبت کردم و قرار شد برای رفع برخی از مشکلات این طلاها را به ایران بیاوریم.

متهم نفتی تصریح کرد: آقای «الف» ۵ میلیون دلار از من پیش‌پرداخت گرفت و من هم از ترکیه یک هواپیمای مسافربری بزرگ را به همراه دو مأمور نظارتی و یک نماینده از سوی خودم عازم آفریقا کردم.

زنجانی تصریح کرد: وقتی که به آفریقا رسیدم با من تماس گرفته و گفتند که طلاها را دیده‌ایم و اگر اجازه دهید بارگیری کنیم.

وی افزود: آقایان یک میلیون دلار به خاطر هزینه گمرکات از ما طلب کردند و ما هم این رقم‌ها را بدون هیچ مدرکی پرداخت کردیم طلاها بارگیری شد و هواپیما در استانبول نشست و قرار بود باز به ایران منتقل شود.

بابک زنجانی با بیان اینکه متأسفانه آقایان «الف» و «م» اطلاعات اشتباهی را به پلیس استانبول منتقل کردند گفت: این آقایان به پلیس استانبول گفتند که یک محموله قاچاق در هواپیماست، پلیس هم هواپیما را توقیف و درخواست مدارک کرد.

وی ادامه داد: ما مدارک را به گمرک استانبول ارائه کردیم اما آنها از ما اصل مدرک را خواستند، به آقایان «الف» و «م» گفتم اصل مدارک را بدهید اما آنها در ازای ارائه اصل مدارک درخواست ۵ میلیون دلار دیگر را کردند که ما آن پول‌ها را نیز پرداخت کردیم.

در این هنگام قاضی صلواتی خطاب به زنجانی گفت: شما این پول را از منابع شرکت نیکو پرداخت کردید که زنجانی گفت آن موقع شرکت نفت با ما کاسبی نداشت که بخواهم از منابع آنها پرداخت کنم، در مجموع ۱۱ یا ۱۲ میلیون دلار دادیم و مدارک را گرفتیم.

وی افزود: در مدارکی که ارائه کرده بودند قید شده بود که این کالاها مصنوعی است و زمانی که ما دلیل آن را پرسیدیم گفتند به این خاطر این را نوشته‌ایم تا گمرک پول کمتری بگیرد.

وی ادامه داد: در نهایت بار از استانبول به دوبی منتقل شد، در دوبی آقای «م» که صاحب بار بود و دوستان ما برای ترخیص بار رفتند و ملاحظه کردیم که روی شمش‌های طلا اسپره اکلین پاشیده شده، این آقایان زیر بار نمی‌رفتند و مدعی شدند که ما طلاها را عوض کردیم.

زنجانی خاطرنشان کرد: از آنجا که خدا می‌خواست گروهشان را در آفریقا دستگیر کردند و این خبر در روزنامه‌ها نیز منتشر شد، ما نسبت به آنها شکایت کردیم و دو نفر از آن آقایان را زندانی کردند. به ما هم ۴ میلیون دلار ضمانت‌نامه ۴ ساله دادند و بقیه پول را بدهکار شدند.

پایان جلسه چهاردهم دادگاه

 در جلسه چهاردهم رسیدگی به پرونده فساد نفتی دفاعیات متهم ردیف اول به پایان رسید.

پس از آنکه بابک زنجانی تا ساعت ۱۰:۳۰ از خود دفاع کرد قاضی صلواتی اعلام ۱۵ دقیقه تنفس کرده و بعد از این مدت رسول کوهپایه زاده شروع به دفاع از موکل خود کرد.

لحظاتی قبل قاضی صلواتی با توجه به تقارن با اذان ظهر پایان جلسه چهاردهم را اعلام کرد و مقرر شد فردا جلسه پانزدهم برگزار شود.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا