نقشه “حاما” برای ورود به مجلس دهم/ استفاده ابزاری اصلاح طلبان از اصولگرایان معتدل

بصیر، با نزدیک شدن به زمان انتخابات احزاب مختلف برای دست یابی به کرسی های سبز بهارستان تلاش زیادی به کار بسته اند.

از همین رو جلسات هماهنگی و برنامه ریزی های آنها از مدت ها پیش آغاز شده است و این جلسات در جهت رسیدن به یک اتحاد نسبی صورت می گیرد.

حزب اتحاد ملت ایران که در فروردین ماه سال جاری بالاخره توانست مجوز فعالیت خود را بگیرد نیز تا کنون هشت جلسه برای رسیدن به اتحادی نسبی برگزار کرده است.

اعضای این حزب که متشکل از همان حزب منحله مشارکت است در جلسات قبلی خود با محوریت اصلاحات و یکی از سران فتنه برنامه های خود را پیگیری کرده اند.

در همین رابطه اخیرا هشتمین جلسه شورای مرکزی این حزب در محل دفتر حزب برگزار شد. در این جلسه برخی از مواضع انتخاباتی حزب اتحاد ملت برای شرکت در انتخابات مجلس دهم مطرح شد.

در این جلسه طبق روال گذشته بار دیگر بر حرکت جمعی اصلاح طلبان حول محور یکی از سران فتنه تأکید شده است.

بر اساس این گزارش حزب اتحاد ملت ایران تلاش می کند تا مجلسی بدون حضور نیروهای اصول گرا از جبهه پایداری و رهپویان و جمعیت اسلامی و یا حداقل بدون حضور پایداری ها داشته باشند.

از طرف دیگر «حاما» تلاش می‌کند که علاوه بر راهیابی کاندیداهای خود به مجلس برای ورود دیگر کاندیداهای اصلاح طلب نیز تلاش کند.

در همین راستا ستادهای استانی اصلاح طلبان نیز فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و سیاست گذاری های بعدی برای انتخابات مجلس بر اساس شرایط هر استان به این ستادها واگذار شده است.

در این جلسه اصلاح طلبان به این نتیجه رسیده اند که ائتلاف با اصولگرایان معتدل نه ممکن است و نه منطقی اما در حوزهایی که کاندیدای اصلاح طلب رد صلاحیت می شوند و یا کاندیداهای شاخصی از طیف معتدل آنها وجود دارد، به نفع اصلاح طلبان است که با اصول گرایان  مورد حمایت اصلاح طلبان ائتلاف تشکیل بدهند.

یکی از تلاش های حاما تا رسیدن به زمان انتخابات نیز جذب طیف های مختلف طرفدار دولت به ستادهای انتخاباتی آنها خواهد بود.

باید دید در زمان باقی مانده تا انتخابات، اصلاح طلبان می توانند به یک اجماع کلی درباره انتخابات رسیده و با هم به اتحاد برسند یا خیر؟

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا