استاندار مازندران:

بالاترین ورودی پرونده‌های ‌موادمخدر کشور متعلق به ‌مازندران است

بصیر ،ربیع فلاح‌ پیش از ظهر امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان که در استانداری مازندران تشکیل شد، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای برنامه‌های ستاد مرکزی مبارزه با موادمخدر هستند.

وی با اشاره به اینکه حضور مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه حوزه فرهنگ در ستاد مبارزه با موادمخدر الزامی است، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی در جلسه ستاد مبارزه با موادمخدر باید فعالیت‌های مربوط به خود را گزارش دهند.

* تکمیل زنجیره پیشگیری موادمخدر در مازندران

استاندار مازندران با بیان اینکه امکانات زیادی برای مبارزه و پیشگیری موادمخدر در استان وجود دارد، اضافه کرد: زنجیره مربوط به پیشگیری و مقابله با موادمخدر در مازندران باید تکمیل شود.

این مسئول با اعلام اینکه ۴۴ درصد زندانیان کشور را پرونده مربوط به موادمخدر تشکیل می‌دهد، بیان کرد: طبق اعلام دستگاه قضایی بالاترین ورودی پرونده‌های مربوط به موادمخدر متعلق به استان مازندران است.

فلاح با تاکید براینکه حرکت جدیدی باید در ستاد مبارزه با موادمخدر انجام شود، افزود: ۵۲ درصد طلاق‌ها به‎دلیل اعتیاد به موادمخدر زوجین است.

* ۱۰ درصد اعتبارات شهرداری‌ها در بخش فرهنگی هزینه شود

وی فرمانداران را موظف به اجرای برنامه‌های ستاد مبارزه با موادمخدر در شهرستان‌ها دانست و بیان کرد: شهرداری‌ها موظفند ۱۰ درصد اعتبارات خود را به بخش فرهنگی اختصاص دهند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه ضعف ستاد مبارزه با موادمخدر است که با وجود امکانات وظایف خود را به‌درستی انجام نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: پدیده اعتیاد در زنان شوم و نامیمون است، روند پیشگیری، آموزش و اطلاع‌رسانی در این حوزه باید همگام با آقایان باشد.

* مشارکت خیران در پیشگیری از موادمخدر الزامی است

این مسئول با اعلام اینکه خیران در حوزه مبارزه با موادمخدر مشارکت کنند، اظهار کرد: برای اجرای درست برنامه‌ها در مبارزه با موادمخدر جلوی هرگونه موازی‌کاری باید گرفته شود.

فلاح با اشاره به اینکه درباره بررسی پرونده‌های مربوط به موادمخدر شعبه و یا قاضی ویژه‌ای برای این موضوع انتخاب شود، اقدامات سلیقه‌ای صورت نمی‌گیرد.

وی ایجاد بانک اطلاعاتی ویژه معتادان به موادمخدر را در مازندران الزامی دانست و گفت: بهزیستی به‌عنوان متولی اشتغال، تأمین‌کننده نیازها و درمان باید اقدامات لازمی برای پیشگیری و درمان افراد به موادمخدر داشته باشد.

* آموزش و پرورش در پیشگیری از اعتیاد اقدام جدی‌تری داشته باشد

استاندار مازندران با تاکید براینکه آموزش و پرورش تکیه‌گاهی برای اولیای دانش‌آموزان محسوب می‌شود، افزود: حوزه پرورشی آموزش و پرورش مازندران در زمینه آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در حوزه جلوگیری از ابتلای جوانان به موادمخدر باید اقدامات لازم کمی و کیفی داشته باشد.

این مسئول در پایان سخنانش با اشاره به اینکه در شورای مبارزه با موادمخدر دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه نهادهای فرهنگی باید وظیفه ذاتی خود را انجام دهند و هم‌گام با نیروی انتظامی فعالیت کنند، گفت: مردم مازندران از لحاظ معنوی سرآمد هستند، پدیده اعتیاد به موادمخدر برای استان ولایت‌مدار درست نیست.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا