قانون‌گذارانی که با بی‎قانونی قرار است راهی بهارستان شوند

بصیر ،شرکت در مراسم‌های ختم، عزا، عروسی، توزیع پول در بین مردم، شرکت در نشست‌های شبانه، رفتن به روستاها و مناطقی که شاید کمتر از انگشتان دو دست رأی‌دهنده دارد، رفتاری است که از سوی کاندیداهای بالقوه انتخابات اسفندماه امسال دیده می‌شود.

شرکت در یادواره‌های شهدا، انواع و اقسام مراسم و حتی اعلام به مجریان که فلان فرد در این برنامه حضور دارد نیز از مواردی است که از قانونگذاران بالفعل ساختمان بهارستان دیده می‌شود.

شرکت در مراسم عبادی‌سیاسی نماز جمعه وظیفه دینی هر کس است و این افراد نیز بنا به وظیفه کاری و یا نمایندگی نیز در این همایش عبادی‌سیاسی شرکت می‌کنند ولی امان از روزی که اسم این نماینده از تربیون نماز جمعه بیان نشود نیز با دلخوری و عصبانیت وی و حتی داد و فریاد نیز همراه می‌شود.

جالب‌تر اینکه این روزها شاهد انتقادات تند و تیز و صحبت‌های بی‌پرده از سوی کسانی هستیم که هنوز ردای نمایندگی مجلس را بر تن دارند و خیلی تند و تیز درباره عملکرد مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی زبان انتقادی را دراز کرده و عملکرد همه به غیر از خودشان را با دیده انتقادی می‌نگرند.

نمایندگانی که این روزها با شرکت در محافل کلنگ‌زنی، دیدارهای مردمی در مساجد، همایش‌ها و نشست‌ها به‌جای اینکه گزارش عملکرد درباره نحوه تصویب قانون و مصوبات از این دست بیان کنند، اقدام به گزارشاتی مبنی بر اینکه در فلان پروژه گازرسانی، آبرسانی، برق‌رسانی و جذب نیرو فعالیت داشتم و برای این آب راهه و راه دسترسی کشاورزی نیز اقدام کردم، می‌کنند.

رفتارشان مهربانانه‌تر می‌شود و خیلی‌ها نیز به‌اصطلاح دست به جیب می‌شوند و حتی سر کیسه بخشش را نیز شل می‌کنند تا یار پسندد آنها را و بار دیگر راهی بهارستان شوند.

آنهایی که هنوز خواب بهارستان می‌بینند و بر روی صندلی سبزرنگ این نهاد جلوس نکردند نیز افرادی هستند که در گذشته در پست‌های مدیریت شهری و استانی صاحب کرسی بودند و هر چند قبل از موعد مقرر برای استعفا نیز خودشان را گزینه احتمالی مطرح کرده بودند نیز به وفور در مراسم‌ دینی، مذهبی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، هنری، ادبی، دانشجویی و حتی دانش‌آموزی حضور دارند و سعی می‌کنند هرچند قانون اجازه تبلیغات را برای این قانون‌گذاران بالفعل نداده است اما برای رسیدن به کرسی‌های قانونگذاری پا را فراتر بگذارند و حتی قانون را خودشان دور بزنند.

افرادی که در زمان تصدی مسئولیت در پست مدیریتی نیز از این جایگاه سوء استفاده کرده بودند نیز در این میان دیده می‌شوند که امیدواریم مردم در زمان رأی دادن به دید درست افراد را انتخاب کنند و یادشان بماند که رأی من و شمای ملت این افراد را صاحب منسب و مقام کرد، هر چند این افراد بعد از رفتن به نهاد مجلس، دیگر نمی‌شناسند افرادی که کارگرند، نیازمند هستند، معلمان پیش‌دبستانی هستند، بیکارند، فقیرند، و … .

سفیرهراز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا