معلولان صاحب کارت هوشمند می‌شوند

بصیر ،دکتر انوشیروان محسنی بندپی افزود: در حال حاضر اسامی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار معلول در سامانه مربوط به معلولان سازمان بهزیستی ثبت شده که از این تعداد حدود ۴۰۰ هزار نفر در روستاها زندگی می کنند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ هزار معلول پشت نوبت دریافت خدمات بهزیستی هستند ، گفت: در سال جاری قصد داریم تعدادی از این افراد را با توجه به امکانات و اعتباراتمان تحت پوشش خدمات، مستمری و کمک های موردی قرار دهیم.

رئیس سازمان بهزیستی به صدور کارت هوشمند برای معلولان اشاره کرد و گفت: صدور این کارت ها از مدتی قبل در دستور کار معاونت توانبخشی قرار گرفته و تا کنون ۸۰ هزار کارت براساس استانداردهای جهانی برای معلولان تحت پوشش صادر شده است.

بندپی تاکید کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده قصد داریم تعداد دستگاه های ذی ربط در زمینه صدور را کارت افزایش دهیم بطوریکه افزایش دستگاه‌ها و سرعت بخشیدن به این کار شرایطی را فراهم خواهد کرد تا سال ۹۵ جشن برخورداری تمام معلولان از کارت معلولیت را برگزار کنیم.

به گفته وی، در سال آینده برای یک میلیون و ۵۰۰ هزار معلول تحت پوشش کارت صادر خواهد شد.

محسنی بندپی تصریح کرد: این کارت هوشمند است و مطابق استانداردهای جهانی طراحی شده که از شاخصه‌ها و ویژگی‌های خوبی برخوردار است و دیگر معلولان نیاز به دفترچه نخواهند داشت.

الف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا