بازخوانی دو رفتار متفاوت روحانی:

از پیام تسلیت برای اولاند تا سکوت در برابر اعدام شیخ نمر

بصیر، صبح امروز خبر ناگوار اعدام شیخ نمر از سوی رسانه ها منتشر شد و وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه‌ای اجرای حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان را اعلام کرد.

بعد از انتشار این خبر مراجع تقلید و آیات عظام در سراسر دنیا علیه این اقدام عربستان موضع گرفته و آن را محکوم کردند.

دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسلمان،‌ در این خصوص هنوز اقدام به انتشار پیامی برای موضع گیری در مقابل این اقدام ناشایست عربستان سعودی انجام نداده است.

وزارت امور خارجه کشور نیز تنها به پیامی از سوی سخنگوی این وزارت خانه بسنده کرده و هنوز پیامی از سوی شخص رئیس جمهور و یا وزیر امور خارجه صادر نشده است.

این در حالی است که روحانی در جریان اقدام تروریستی داعش در فرانسه بلافاصله پیام تسلیت خود را به مردم فرانسه اعلام کرد.

هر چند در جریان انفجارهای تروریستی لبنان که چند روز قبل از انفجار های فرانسه رخ داده بود، روحانی پیامی برای این اقدام تروریستی صادر نکرده و تنها ظریف طی پیامی این موضوع را تسلیت گفت.

اگرچه پیام تسلیط روحانی برای مردم مظلوم فرانسه کاری شایسته بود اما انتظار می رفت در ساعات اولیه اقدام جنایتکارانه عربستان،‌پیامی از سوی روحانی برای رهبر شیعیان عربستان صادر شود؛ شاید در این صورت مسلمانان منطقه به ویژه شیعیان عربستان، ایران را هم درد و عزادار در غم خود بدانند.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم در همین راستا نامه‌ای را به دستگاه دیپلماسی کشورمان نوشته و در آن خواستار تجدیدنظر در روابط ایران با عربستان شده است،‌اما هنوز پاسخی از سوی دستگاه دیپلماسی برای این موضوع مشاهده نشده است.

دانا

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا