شایعه پیشنهاد وزارت اطلاعات به حسینیان

بصیر ،مرد رسانه‌ای نزدیک به احمدی‌نژاد که هرازچندی تحلیل یا پیش‌بینی عجیبی رو می‌کند، این‌بار در کانال تلگرامی‌اش نوشته است: «اگر روح‌الله حسینیان پیشنهاد دکتر احمدی‌نژاد برای تصدی وزارت اطلاعات در تیر ۸۸ را رد نمی‌کرد، بسیاری از بحران‌های بعدی از جمله مسائل اردیبهشت ۹۰ با بصیرت و جوانمردی حسینیان، هرگز رخ نمی‌داد». ادعای «عبدالرضا داوری» چیز جدیدی نیست و پیش از این هم مطرح اما از سوی خود«حسینیان» رد شده بود.

به گزارش شرق، اواسط تیرماه ٩١ شایعه‌ای مطرح شده بود مبنی‌بر اینکه «احمدی‌نژاد» قرار است «روح‌الله» حسینیان، مشاور سیاسی- امنیتی پیشین خود، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، نماینده مجلس و عضو جبهه پایداری را به سمت وزیر اطلاعات منصوب کند. سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی در تاریخ ١٨ تیرماه آن سال نوشت: «روح‌الله حسینیان»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در تکذیبیه‌ای ضمن رد شایعه پیشنهاد پست وزارت اطلاعات به وی، هر نوع مذاکره‌ای در این ‌زمینه با رئیس‌جمهور را رد کرد». در این اطلاعیه آمده بود: «به‌صراحت اعلام می‌نمایم، نه آقای احمدی‌نژاد به اینجانب پیشنهاد وزارت اطلاعات را داده است و نه این‌جانب پذیرفته‌ام و نه اصولا آقای احمدی‌نژاد با اینجانب مذاکره‌ای داشته است و نه در ماه‌های اخیر با ایشان ملاقاتی داشته‌ام. بنابراین خبر مذکور را به‌شدت تکذیب و این شایعات را فتنه افراد فتنه‌گر می‌دانم».

منبع انتشار این خبر یا شایعه، آن زمان «عباس سلیمی‌نمین» بود. او در گفت‌وگویی اعلام کرده بود: «با آقای روح‌الله حسینیان در مورد تصدی وزارت اطلاعات صحبت‌هایی کرده‌اند و متأسفانه آقای حسینیان هم نظر مثبت برای پذیرش چنین پستی را به ایشان داده‌اند».

«عبدالرضا داوری» به بهانه این سخن عباس عبدی که «واقعیت سیاست در ایران جبهه‌بندی مردها و نامردهاست»، «روح‌الله حسینیان»  را مصداق«مردها» دانسته و نوشته است: «روح‌الله حسینیان را بی‌تردید باید در زمره «جبهه مردها» دانست. ایستادگی مردانه او در برابر امنیتی‌های اصلاح‌طلب در سال ۷۷ (سر ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای) که یک‌تنه و حتی بدون همراهی رفقای اصولگرایش، هژمونی رسانه‌ای امنیتی‌های اصلاح‌طلب را به چالش کشید، خاطره‌ای دور از جوانمردی روح‌الله حسینیان را به تصویر می‌کشد. به یاد دارم در آذر ۷۸ وقتی در ایسنا تصمیم گرفتیم به تحلیل پرونده قتل‌های زنجیره‌ای بپردازیم و میهمان ویژه‌مان هم روح‌الله حسینیان بود، برادر عباد (علی ربیعی) که آن‌وقت مسئول دبیرخانه شورای امنیت ملی بود، شخصا تماس گرفت و اینجانب را تهدید کرد که این برنامه شما مخل امنیت ملی است و اگر ادامه دهید بازداشت خواهید شد! آن روز اهمیت روح‌الله حسینیان را فهمیدم.  امروز هم در شرایطی که چپ و راست آتش بی‌امانشان را بر سر خادم مظلوم ملت ایران روانه کرده‌اند باز هم جوانمردی و مردانگی را در روح‌الله حسینیان می‌یابیم که مردانه به صحنه آمده و با دفاع از دکتر احمدی‌نژاد، سینه ستبرش را در برابر همه حملات سپر کرده است». «حسینیان» دوره‌ای در زمان وزارت «ری‌شهری» قائم‌مقام دادستان انقلاب اسلامی در وزارت اطلاعات بود.

نوادگان امام در خط آمریکا

احتمالا بهانه «داوری» برای یادکردن از «حسینیان» و افسوس‌خوردن بر وزیر اطلاعات نشدن او، یادداشت دیروز «حسینیان» در سایت دولت بهار (متعلق به نزدیکان احمدی‌نژاد) است. او در یادداشت خود ضمن دفاع از احمدی‌نژاد، از قرار‌گرفتن یاران و نوادگان امام و انقلابیون سابق در صف منافقان و سلطنت‌طلبان و بهاییان نوشته است.

وی در یادداشت خود به‌شدت به «هاشمی» تاخته و پازلی از ماجراهای ٨٨ درست کرده است که همه را، از معترضان داخل تا سلطنت‌طلب‌ها و آمریکا و آیت‌الله منتظری و… در کنار هم قرار داده و در نهایت همه را دشمن احمدی‌نژاد خوانده و نوشته است: «مهم‌ترین خطای احمدی‌نژاد دخالت در حیطه‌ای بود که بی‌هیچ اذن دخولی در آن ورود کرده بود… او در مقابل سه کاندیدای اصولگرایان و کاندیدای سنت‌گرایان راست‌گرا، هاشمی‌رفسنجانی و چپ‌های استحاله‌یافته، کروبی و اصلاح‌طلبان لیبرال، معین، بی‌هیچ پشتیبان مالی و پشتیبان حزبی و حتی بی‌هیچ پشتیبان قبیله‌ای، به میدان رقابت آمد و در اولین دوره با مردی که خود را عین انقلاب می‌دانست و حتی امام را یار خود می‌دانست به فینال راه یافت و در دور دوم با فاصله‌ زیادی رقیب را مات کرد. اولین دشمنی در همان روز تبلور یافت. هاشمی عامل شکست خود را شورای نگهبان اعلام کرد و آنها را به قیامت حوالت داد. کروبی عامل شکست خود را خواب صبحگاهی دانست که موجب کودتا شده… از داخل نیز هاشمی‌رفسنجانی ماشه‌ فندک خود را کشید تا برای زیرسؤال‌بردن انتخابات فضاسازی کند… خانواده‌ هاشمی جنگی تمام‌عیار به راه انداختند تا جایی که همسر وی هنگام رأی‌دادن تهدید کرد که اگر آقای موسوی رأی نیاورد تقلب شده و مردم به خیابان‌ها خواهند ریخت. موسوی نیز قبل از شمارش آرا با اینکه می‌دانست اخبار به‌نفع او نیست اعلام پیروزی زودرس کرد… هاشمی‌رفسنجانی هرروز حسن‌آقا، خاتمی، کروبی و موسوی را گرد می‌آورد تا رهبری را وادار به ابطال انتخابات کنند…». حسینیان اگرچه به حامی احمدی‌نژاد مشهور است و شهریورماه گفته بود: «من نه به‌عنوان عضو جبهه پایداری بلکه به‌عنوان آقای روح‌الله حسینیان می‌گویم که اگر احمدی‌نژاد بخواهد به قدرت برگردد حتما از او حمایت خواهم کرد»، اما گاهی سخنانی در تعارض با این حمایت خود هم بر زبان رانده است. مثلا فروردین٩٢ در واکنش به اخبار رسانه‌ها مبنی‌بر دفاع حسینیان از مشایی گفت: «مشایی کیست که من از او دفاع کنم؟ دولت احمدی‌نژاد چیزی باقی نگذاشته که بنده از آن دفاع کنم».

تابناک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا