بحرین روابط با ایران را قطع کرد

بصیر، دولت بحرین در ادامه سیاست‌ دنباله‌روی از ریاض، امروز دوشنبه اعلام کرد که روابطش با تهران را قطع کرد.

خبرگزاری رسمی بحرین «بنا» با اعلام رسمی قطع روابط منامه با تهران نوشت: پادشاهی بحرین تصمیم به قطع روابط با جمهوری اسلامی ایران گرفته و از همه اعضای هیئت دیپلماتیک ایران خواست طی مدت ۴۸ ساعت منامه را ترک کنند.

بر اساس این گزارش، بحرین همچنین همه اعضای هیئت دیپلماتیکش در ایران را فراخوانده و تصمیم به بستن و تعطیلی مقر سفارتش در تهران گرفت.

این گزارش حاکی است که وزارت خارجه بحرین «مرتضی صنوبری» کاردار موقت سفارت ایران در منامه را فراخوانده و یادداشت رسمی خود در این زمینه را به وی تحویل داده است.

منامه ادعاهای همیشگی‌اش مبنی بر دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی، مدعی شد که ایران «با حمایت از تروریست‌ها و تندروها و همچنین با قاچاق سلاح و مواد منفجره در راستای نابودی و برافروختن اغتشاشات و فتنه در منطقه» تلاش می‌کند.

دولت بحرین همچنین حمله به سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد را «بزدلانه» توصیف کرد و آن را «تجاوزی آشکار به همه توافقنامه‌ها و منشورهای بین‌المللی» خواند.

منامه همچنین رویارویی قاطعانه با سیاست ایران را خواستار شد.

در پایان بیانیه وزارت خارجه بحرین آمده است: پادشاهی (بحرین) بزودی اقدامات لازم برای اجرای تصمیم قطع روابط با جمهوری اسلامی ایران را اتخاذ می‌کند.

فارس

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا