مدیر مسئول روزنامه حرف مازندران

آتش‌کشیدن سفارت عربستان اصل شهادت شیخ نمر را به حاشیه کشاند/ ظریف به جای نشان دادن دندان‌هایش به دوربین و خبرنگاران از اقتدار ایرانی دفاع کند

بصیر، شکرالله رضازاده شرمه در گفت‌و‌گوی آنلاین تلگرامی با کانال بصیرنیوز، اظهار کرد: مهم‌ترین ویژگی شیخ نمر این بود که او ظلم‌پذیر نبود و مکرر بر عدم عدالت‌پیشگی آل‌سعود تاکید می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف آل‌سعود از این اعدام پیامی بود که می‌خواست به ایران بدهد، خاطرنشان کرد: دستگاه سیاسی آل‌سعود با شکست‌های پی‌در‌پی در یمن و سوریه مواجه شده است و این اعدام، پیامی ضدیت به جهان شیعه بود که یک اشتباه استراتژیک است.

مدیر مسئول روزنامه حرف مازندران با بیان اینکه حمله به سفارتخانه عربستان در تهران تائیدشدنی نیست، گفت: اشغال سفارت جاسوسی آمریکا که حضرت امام نیز تائید فرمودند با این اشغال تفاوت‌های زیادی دارد.

رضازاده افزود: در این مقطع کشور به آتش‌ کشیدن سفارت عربستان فضا را در اختیار گروه‌های مخالف ایران قرار داد و اصل موضوع اعدام شیخ نمر را به حاشیه کشاند.

وی با اشاره به اینکه عربستان با این حرکت، بهانه‌ای برای افراطی خواندن شیعه پیدا کرد، یادآور شد: مقایسه حادثه منا با اعدام آیت‌الله نمر متفاوت است و در طول و عرض هم نیست، رهبری به فاجعه منا واکنش تندی نشان دادند.

سرپرست سابق روزنامه کیهان در مازندران، گفت: اعتراضات خیابانی در خصوص نمر باید اتفاق می‌افتاد و اگر اینطور نمی‌شد صحنه خالی از تفکر شیعه می‌شد.

رضازاده قطع ارتباط عربستان را دیپلماسی ضعیف ظریف و مشاورانش دانست و تصریح کرد: گره‌زدن تمامی مسائل به مذاکره با آمریکا، دست دادن با اوباما و پیاده‌روی با کری موجب می‌شود از بسیاری از موضوعات غافل شویم.

وی افزود: آمریکای لاتین حیات خلوت آمریکا بود و ما آن را شکاندیم اما دولت جدید از آن نتوانست استفاده کند.

مدیر مسئول روزنامه حرف مازندران با بیان اینکه ظریف به جای نشان دادن دندان‌هایش به دوربین و خبرنگاران از اقتدار ایرانی دفاع کند، گفت: قهرمان دیپلماسی کسی است که از منافع ملی کشورش دفاع کند.

رضازاده با اشاره به اینکه آتش‌سوزی سفارت عربستان از پیش برنامه‌ریزی نشده بود و دروغ رسانه‌های اصلاحات است، خاطرنشان کرد: با قطع ارتباط با کشورها اتفاقی برای جمهوری اسلامی ایران رخ نمی‌دهد و آنها ضرر می‌کنند.

وی افزود: با اعلام یکی از مقام‌های عالی‌رتبه جهانی، عربستان با عدم روابط با ایران حدود ۱۰۰ میلیارد دلار ضرر می‌کند.

دبیر اجرایی همیاران انقلاب اسلامی استان مازندران اظهار کرد: اگر دستگاه دیپلماسی تحلیل درستی بر وقایع منطقه داشت بسیاری از این قطع ارتباط‌ها صورت نمی‌پذیرفت.

وی در پایان با اشاره به اینکه این حادثه در انتخابات آینده تاثیرگذار نیست، گفت: شاید بتواند نوع مواضع سیاسیون بر نظر مردم تاثیر بگذارد اما نقش مستقیم بر انتخابات ندارد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. آقایان سردار مدبر، دکتر عباس مل.. و جعفر هاشمی
    چکاره نظام هستند که از اقای هاشمی رفسنجانی ،
    برای کم کردن نزاع بین جوامع اسلامی خواستند که با کمک عقلای جهان اسلام و جمهوری اسلامی طرحی ارائه و اجرا شود.(نقل ازسایت هاشمی )
    وآقای هاشمی رفسنجانی چکاره نظام هستند تا زمانی که حضرت آیت العظمی خامنه ای عزیز رهبر مسلمانان جهان هستند.
    لطفا از تفرقه افکنی و… دست بر داریدهمین کارها را می کنید که یادگار امام عزیز را در آزمون خبرگان رهبری که همه بایستی در برابر قانون برابر باشند مانع و… می کنید.
    معاندان ولایت و نظام اینگونه زیاده خواهی می نمایندبا لباسی اراسته به تقوای ظاهری مومنین را می ربایندو…

  2. دیپلماسی لبخند دولتمردان ایرانی در برابر بیگانگان و دیپلماسی خشم دربرابر منتقدین داخلی کاملا اشتباه است…
    مردم سالاری دینی یعنی اینکه منتخبین مردم به پیشنهادات وانتقادات مردم توجه کنند نه اینکه جبهه بگیرند…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا