مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در فریدونکنار:

سند تحول بنیادین بهترین راه افزایش کیفیت آموزش مدارس

بصیر، سیدعلی قاسمی در نشست مشترک کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران و کارشناسان آموزش و پرورش فریدونکنار، اظهار کرد: مدیران مدارس به دنبال امور اجرایی نباشند بلکه باید فرایند آموزش و پرورش در مدارس را رهبری کنند.

قاسمی تصریح کرد: مدیریت در این اداره شرایط سخت و پیچیده‌ای دارد و امروز در حساس‌ترین شرایط این بخش باید به دنبال رفع اشکالات و برداشتن موانع باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به برخی از نواقص و ضعف‌های موجود در نظام تعلیم و تربیت، خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین بهترین مسیر برای دستیابی به اهداف کیفیت بخشی‌مان است.

قاسمی اظهار کرد: در سند تحول ۱۳۱ راهکار برای تحقق اهداف مشخص شده که مدیریت و رهبری در این بخش بیش از ۴۴ راهکار را به خود اختصاص داده که نشان می‌دهد این بحث از چه اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر این که در سند تحول بنیادین تاکید شده شرایطی ایجاد شود که دانش‌آموزان تک بعدی تربیت نشوند، افزود: توسعه جامعه و کشور زمانی محقق می‌شود که برنامه‌ها و فعالیت‌ها مبتنی بر خلاقیت باشد و مسیر تربیت نسل پرسشگر و حضور دانشمندان با نشاط و پویا در جامعه از آموزش و پرورش است.

قاسمی از عملیاتی‌شدن سیاست‌های پنج‌گانه در سطح مدارس خبر داد و خاطرنشان کرد: باید این سیاست‌ها ادامه پیدا کند تا مدیریت آموزش وپرورش از حالت سنتی خارج شود.

وی گفت: تا زمانی که تحول در آموزش و پرورش به معنای واقعی و در ذیل پنج سیاست وزارت آموزش و پرورش اجرایی نشود، قطعا مشکلات آموزش و پرورش نیز برطرف نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا