عضو شورای شهر فریدونکنار:

شمال کشور با استانداردهای توسعه منابع انسانی و زندگی شهری فاصله دارد/ طرح جدید میدان ماهی نشان‌دهنده شناسنامه فریدونکنار است/ تلاش‌های بی‌غرض بصیرنیوز در عرصه اطلاع‌رسانی

DSCN35741

بصیر، سیدهادی میرانی‌کناری در گفت‌و‌گوی آنلاین تلگرامی کانال بصیرنیوز، اظهار کرد: مدیریت به معنی هماهنگ کردن منابع انسانی و مادی برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده است.

وی با بیان اینکه ساختار اداره‌کننده شهرها در کشورهای متفاوت مختلف است، تصریح کرد: مدیریت شهری شامل گردشگری، شهرسازی، مدیریت بحران و اقتصاد شهری با هدف رشد و توسعه، رفع مشکلات شهری، آلودگی صوتی و هوا است.

عضو شورای شهر فریدونکنار مهم‌ترین اهداف مدیریت شهری را ارتقای شرایط کار و زندگی تمامی جمعیت شهر حتی توجه به افراد کم‌درآمد دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی و حفظ شرایط کالبدی شهر از دیگر اهداف این مدیریت است.

میرانی افزود: در وظایف مدیریت شهری می‌توان به آماده‌سازی زیرساخت‌های اساسی برای عملکرد کارآمدی شهر و آماده‌سازی خدمات لازم برای توسعه منابع انسانی و بهبود استانداردهای زندگی شهری نام برد.

وی اظهار کرد: در شمال کشور با استانداردهای توسعه منابع انسانی و زندگی شهری فاصله داریم و نیاز به برنامه‌ریزی است تا این شرایط افزایش دهیم تا رضایت مردم را به دنبال داشته باشد.

عضو شورای شهر فریدونکنار تنظیم فعالیت‌های بخش خصوصی بر سلامتی نیروهای انسانی و اقتصاد شهر را از دیگر وظایف یک مدیر شهری دانست و گفت: شورای شهر فریدونکنار امیدوارند در جذب سرمایه‌گذار برای رفاه شهری اقدام موثری انجام دهند.

میرانی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری مسئول ارتقای قابلیت‌ها و توانمندی‌های شهر و شهرنشینان است اما مدیریت شهرداری پاسخگویی در محدوده عملکردها و نتایج و پیامدها آن را برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه در ایران، مدیریت شهری به عهده شورا قرار دارد و مدیریت شهرداری را شخص شهردار انجام می‌دهد، اظهار کرد: نوع و مدل بیشتر مدیریت شهری در ایران تفکیکی نیست بلکه تلفیقی است.

این عضو شورای شهر فریدونکنار با بیان اینکه مدیریت شهری در فریدونکنار همانند سایر نقاط کشور تلفیقی است، یادآور شد: در رویکرد تلفیقی مدیریت جمع‌گرایانه و مشارکتی کارآمدی بیشتری دارد و اثربخش‌تر است.

وی افزود: شهرها به دلیل مرکز تجمع گروه بزرگی از مردم و بازنگری نقش اقتصادی در کل اقتصاد ملی، از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

میرانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خودخواهی‌هایی که در مسائل شهری اتفاق می‌افتد سمی در مدیریت شهری است، اظهار کرد: به دلیل ظرفیت بالای فریدونکنار در رونق اقتصادی شهری و کشور باید تلاش خود برای بهره‌گیری از آن افزایش دهیم.

وی همچنین به موضوع سدمعبر اشاره و خاطرنشان کرد: ساماندهی دست‌فروشان و سدمعبر برای هیچ شهر کشور انجام نشده و مختص به فریدونکنار نیست.

میرانی افزود: چندین سال پیش شهرداری‌ها در شمال کشور تصمیم گرفتند تا «روز بازار» را در شهرها ایجاد کنند تا مانع از به وجود آمدن مشکل سدمعبر شوند و در فریدونکنار نیز شنبه بازار را به راه انداختند.

وی خاطرنشان کرد: دست فروشان در معابر عمومی ایجاد کننده سدمعبر هستند و مغازه‌داران نیز توقع درست و به جایی دارند و اصناف تقاضای پیگیری و ساماندهی این دستفروشان را کردند و برای این منظور نیاز به یک برنامه‌ریزی مدون داریم.

عضو اتاق اصناف فریدونکنار در ادامه با اشاره به اینکه نظارت به چندین صورت در شهرداری انجام می‌شود، گفت: کنترل درون‌سازمانی و شوراها ۲ عنصر اصلی دستگاه نظارتی قوی بر عملکرد شهرداری‌ها هستند و اعضای شورای اسلامی شهر با توجه به تخصص‌های متفاوت، نظارت خوبی بر طرح‌ها و مسائل مالی شهرداری دارند.

میرانی با بیان اینکه ۲ درصد از درآمد شهری به بخش ورزش واریز و این مقدار با همکاری اعضا و کمیسیون شورای شهر پیگیری می‌شود، افزود: مسئولان ورزش فریدونکنار راهکارهای بهتر شدن تقسیم دو درصد بودجه ورزشی را ارائه دهند تا در فصل‌های آینده حق تیم و کسی ضایع نشود.

وی تاکید کرد: تلاش داریم بخشی از دو درصد بودجه ورزش را به بخش زیرساختی هم اختصاص دهیم و این را یک اصل می‌دانیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی شورای شهر فریدونکنار با اشاره به اینکه کمیسیون کشاورزی در دوره چهارم شورای شهر فریدونکنار در این نهاد تشکیل شد، خاطرنشان کرد: با مشکلات فراوانی در بخش کشاورزی به ویژه تامین آب در فریدونکنار روبه‌رو بوده‌ایم و همچنان این مشکل وجود دارد.

وی افزود: مسیر انتقال آب از سردهنه احمدچاله‌پی به فریدونکنار حدود ۴۰ کیلومتر است را پیگیر شدیم تا در زمان نوبت آب‌گیری فریدونکنار لایروبی شود و این امر از سوی کمیسیون کشاورزی انجام شد.

میرانی تصریح کرد: لایروبی رودخانه پائین‌دست را انجام دادیم به طوری که تمامی مسیرهای عبور آب در این رودخانه را از گل و لای پاک کردیم، این لایروبی نتیجه‌ای مثبت برای کشاورزی فصل جدید دارد و اگر کم‌آبی اتفاق بیفتد با این کار در پشت سدلاستیکی آب ذخیره و به زمین‌ها در موقع نیاز تزریق می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: معرفی برنج فریدونکنار به عنوان برند این شهرستان همچنان مطرح است که نیاز به حمایت مردم و مسئولان به ویژه کشاورزان و شالیکوبی‌دارن دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی شورای شهر فریدونکنار یادآور شد: ماهی و برنج برند شهرستان فریدونکنار و میدان ماهی به عنوان نماد و المان اصلی این شهر است.

میرانی افزود: طرح جدید میدان ماهی نشان‌دهنده شناسنامه فریدونکنار است و با این طرح تغیرات پی‌در‌پی این میدان نیز به مدت بیشتری پایدار بماند.

وی در ادامه اظهار کرد: ساخت و ساز در ساحل در سرخرود بیشتر از فریدونکنار نیست و با وجود اینکه زمین برای احداث ساختمان در سرخرود نسبت به فریدونکنار بکرتر است سرمایه‌گذار می‌توانست آن نقطه را انتخاب کند.

میرانی گفت: با آغوش باز از هر متقاضی برای احداث ساختمان در فریدونکنار استقبال کردیم و در این دوره بسیاری از کسانی که از این شهر رفته بودن دوباره با دیدن این محیط به فریدونکنار بازگشتند.

وی خاطرنشان کرد: شورای شهر فریدونکنار و شهرداری ضعفی در جذب متقاضی برای ساخت و ساز از خود نشان نداده است.

این عضو شورای شهر فریدونکنار در پایان گفت: سایت بصیرنیوز بی‌غرض برای اطلاع‌رسانی مردم فریدونکنار در حال فعالیت است و در اینجا از تمامی خبرنگاران شهر به جهت پوشش رسانه‌ای تشکر می‌کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا