اردوغان توضیح دهد شیخ نمر چرا اعدام شد؟

بصیر، دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اعدام شیخ نمر در عربستان گفت:‌ تنها واکنش دولت آمریکا این بود که از رفتار دولت عربستان دفاع نکرد.

محمد جواد لاریجانی ظهر امروز در پیش خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار کرد: یک زمانی در یکی از استان‌های شمال کشورمان زنی شوهر خود را کشته بود و به قصاص محکوم شد، در آن مقطع تمام دنیای غرب علیه ما بیانیه داد.

وی در ادامه افزود: حتی عکس آن زن را در کنگره آمریکا گذاشتند و رئیس جمهور وقت آمریکا آن را محکوم کرد این در حالی است که ۴۰ درصد موارد قصاص در ایران با تلاش های خیرخواهانه به گذشت ختم می‌شود و این قصاص هم همین گونه شد اما غرب علیه ما بیانیه داد. این در حالی است که اکنون یک عالم بزرگ دینی برای اعتراض به حکومت عربستان سربریده می‌شود و اوباما می‌گوید همین که ما از حکومت عربستان دفاع نکردیم از ما ممنون باشید.

معاون بین‌الملل قوه قضاییه همچنین خاطرنشان کرد: حکومت سعودی می‌گوید شیخ نمر که تروریست بوده را با مجموعه ای از تروریست های القاعده اعدام کرده است که این ادعا نادرست است. القاعده و داعش دشمن این شهید بوده اند و تاسیس شده اند برای به شهادت رساندن شیعه. من برای اطلاع اردوغان و سایر همسایگانمان می گوییم که فعالیت شیخ نمر هیچ ربطی به تروریست ها نداشت. وی عالمی بود که برای مردم مسائل اسلام و مصیبت های مسلمانان و راه درست را توضیح می داد. او به عنوان شهروند عربستانی می گفت حاکمان حجاز نه مشروعیت دارند و نه صلاحیت. شیخ نمر می گفت درآمدهای نفتی عربستان به بیت المال تعلق ندارد و نباید شاهزاده های عربستان با آن خوش گذرانی کنند.

لاریجانی با اشاره به اینکه شیخ نمر برای مردم توضیح می داد که پول عربستان به سلاح تبدیل می‌شود و علیه مسلمانان به کار گرفته می‌شود گفت: شیخ نمر معتقد بود سلاح عربستان باید طرف رژیم صهیونیستی باشد . او یادآوری می کرد که رژیم صهیونیستی در آل سعود نفوذ کرده و بر کعبه مسلط شده است. شیخ نمر خواهان مشارکت مردم در حکومت عربستان بود. حالا اردوغان توضیح دهد که کدام یک از این حرف هاخلاف است و گوینده آن چرا باید اعدام شود؟

لاریجانی با بیان این تحلیل که تمام این اتفاقات به وسیله دشمن برای شیعه هراسی انجام می‌شود،‌ خاطرنشان کرد: تحولات چند سال اخیر در منطقه که رهبر انقلاب از آن به عنوان بیداری اسلامی یاد کردند با هدف احیای اسلام توسط مردم منطقه انجام شد، اکنون مردم کشورهای اسلامی می‌خواهند از تجربه ایران برای استقرار یک نظام سیاسی بر پایه دین استفاده کنند.

وی گفت: مردم جهان اسلام امروز به دنبال این هستند تا دریابند ایران چگونه از کشوری دست نشانده به قوی ترین کشور منطقه تبدیل شد. اکنون ملت های مسلمان پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران را در عرصه های مختلف تحسین می‌کنند اما دشمنان به خشنونت کور و شیعه هراسی متوسل شده اند تا اجازه ندهند ایران الگوی منطقه شود ولی با این وجود مکتب اهل بیت (ع) در حال بهره برداری است، زمانی گفته می‌شد اسلام ما ایرانیان، اسلام ایرانی است و برخی هم در داخل از مکتب ایرانی صحبت کردند در حالی که مکتب اهل بیت جهانی است و مخاطب آن اهل حق است.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به اینکه هرچه ما جلوتر رویم و موفق‌تر شویم دشمنی دشمنان هم بیشتر می‌شود خاطرنشان کرد: دشمن دید قامت ایران بلند شده است پس ما را تحریم کرده‌اند تا قد ما را کوتاه کنند اما اگر ما به مکتب اهل بیت (ع) مستمسک باشیم آنقدر بلند می شویم که چشم دشمن ما از دیدن ما ناتوان می‌شود، امروز استراتژی نفوذ بخشی از برنامه دشمن برای مقابله با پیشرفت‌های ماست. البته ما در مقابل این تهاجمات ناتوان نیستیم و کلید حل مقابله با نفوذ، بصیرت است. بصیرت یعنی اینکه بدانیم کجا هستیم و وظیفه ما چیست و برای انجام وظیفه ، به موقع و به اندازه عمل کنیم.

معاون بین‌الملل قوه قضاییه در ادامه با اشاره به ینکه دشمن به دنبال ضربه زدن به ولایت فقیه، توانمندی ملت، چهره مردم سالار نظام و فلج کردن وضعیت اقتصادی است، افزود: آمریکا این نقاط را برای ضربه زدن به حیثیت ما علامت زده، البته برای ما اذناب آمریکا در منطقه مهم نبوده و آنها همآورد ما نیستند اما باید این نقاطی که دشمن در نظر گرفته را خوب بشناسیم، برای غرب دردناک است که کشوری هم اسلام را مبنا قرار دهد و هم مشارکت مردم را . جنبه مردم سالاری نظام ما یک تجربه بی نظیری است که برای دشمن سخت است، بنابراین به دنبال ضربه زدن به چهره مردم سالار نظام است.

وی وقایع سال ۸۸ را در راستای تخریب چهره مردم سالار جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت:‌ مردم دیگر حوصله کسانی که اهل نق زدن و جر زدن در انتخابات هستند را ندارند، کسانی باید اکنون به صحنه انتخابات بیایند که به قواعد مسابقه احترام بگذارند. نه کسانی که وقتی می بازند به خیابان می آیند. اکنون هم می‌گویند باید آرای مردم حفظ شود، مثل اینکه آرای مردم در گذشته حفظ نمی‌شده است. این‌ها همان نق زدن ‌ها است که باید مراقب آن باشیم، ان شاء الله در انتخابات پیش رو انتخاباتی با شکوه و به دور از توطئه دشمن برگزار کنیم.

لاریجانی خواستار این شد که جوانان به شناخت اهل بیت (ع) ، پیگیری اخبار و تحولات شیعه و دشمن شناسی روی بیاورند.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در پایان با تاکید بر اینکه ما در آستانه فتح الفتوح قرار داریم خاطرنشان کرد: ما برای موفقیت در این مقطع باید پشت سر ولی فقیه حرکت کنیم و پیروی از ولی فقیه به معنای داشتن بصیرت است و بصیرت در مکتب اهل بیت (ع) یعنی تفقه در دین.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا