مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار مطرح کرد:

پراکندگی اراضی از موانع اساسی توسعه بخش کشاورزی

بصیر، حسن رزاقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: کشاورزی همواره نقش حیاتی در توسعه اجتماعی انسان‌ها داشته و در بیشتر کشورهای در حال توسعه، نقش مهمی را بر اقتصاد، کاهش فقر، امنیت‌غذایی و درآمد پایدار برای جمعیت در حال رشد دارد.

وی تصریح کرد: پراکندگی اراضی از موانع اساسی توسعه بخش کشاورزی محسوب می‌شود، به همین دلیل برای تولید بیش از پیش محصولات کشاورزی و وارد شدن در راه رشد و توسعه اقتصادی باید به فکر کشاورزی پیشرفته با تولید اقتصادی بود.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار افزود: امروز یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی یکی از موارد عمده دگرگونی در این بخش به شمار می‌رود و به عنوان یک رهیافت مناسب برای دستیابی به استفاده پایدار از منابع زمینی است که نیاز به فرهنگ سازی دارد.

رزاقی خاطرنشان کرد: این فرهنگ‌سازی باید به اصلاح نگرش جوامع محلی و مردم نسبت به یکپارچه‌سازی اراضی برای درک احساس مالکیت و مسئولیت بیشتر، مشارکت جوامع محلی در مدیریت و حرکت به سوی دانشی‌شدن جامعه صورت گیرد.

وی اظهار کرد: در همین راستا جلسه تجهیز و نوسازی اراضی در روستای جزین از توابع دهستان باریکرود این فریدونکنار برگزار و در خصوص چگونگی اجرا، زمان و پایان طرح، رفع مشکل ورود و خروج هرز آب‌های سطحی مباحث مطرح شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا