اجرای طرح پزشک خانواده در دو استان کشور

بصیر ،سیدرضا نیری جمعه شب در جمع خیران و مسئولان شهرستان دماوند با اشاره به اینکه طرح پزشک خانواده را در ۱۶ سال پیش بررسی کرده بودیم، اظهار کرد: اکنون پس از گذشت ۱۶ سال، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این طرح را در دو استان کشور به صورت آزمونه اجرا کرده است.

وی با اشاره به شکل‌گیری مجمع خیران سلامت در کشور گفت: عده‌ای از خیران به حضور مقام معظم رهبری می‌روند و گزارش‌هایی را به ایشان ارائه می‌دهند که در این راستا، معظم له به خیران حاضر می‌گویند که برای انجام شدن چنین کارهایی از شما تشکر می‌کنم، ولی این کارها کافی نیست.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: مقام معظم رهبری در ادامه فرمایشات خود به خیران تأکید داشتند که کار مردم به خود مردم واگذار شود و دولت تنها نقش نظارت و سیاست‌گذاری را بر عهده داشته باشد.

* هیچ جایی چون استان تهران در کشور عقب‌مانده نداریم!

نیری با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا به ضروریات رسیدگی کنیم، افزود: همیشه در کنار وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها حاضر بودیم تا با شناسایی ضروریات به طور کامل به آنها رسیدگی شود.

وی ادامه داد: در هر منطقه هیئت‌امنا و هیئت‌مدیره مشخص کرده‌ایم تا کارهای مجمع خیران سلامت به خوبی انجام شود که در این زمینه در استان چهارمحال بختیاری ۱۰۵ پروژه احداث و به دانشگاه‌ها تحویل داده شده است.

دبیرکل مجمع خیران سلامت با اشاره به اینکه استان تهران آیینه تمام نمای کل کشور بوده، اما هشت سال عقب است، بیان کرد: در استان تهران افرادی مسئولیت پذیرفتند که آن طور که باید حرکتی در این استان نداشتند.

نیری اضافه کرد: هیچ کجایی را مانند استان تهران در کشور عقب مانده نداریم؛ در این راستا با استاندار تهران و دانشگاه‌های تهران مبنایی را پیش‌بینی کرده‌ایم تا با حضور افراد کارآمد و صاحب‌نام بتوانیم عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم که مقدمات آن از شهرستان دماوند آغاز شده است.

عصرامروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا