جزئیاتی از الکترونیک شدن انتخابات

بصیر ،حسینعلی امیری قائم‌مقام وزیر کشور و سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگویی درباره آخرین اخبار ساخت دستگاه‌های الکترونیکی اخذ رأی برای انتخابات پیش رو اظهارداشت:‌ کشوری که کار تولید سخت افزارهای کامپیوتری را انجام می‌دهد اینگونه نیست که همه قطعات را خود تولید کند چراکه از نظر اقتصادی نیز به صرفه نیست.

سخنگوی وزارت کشور با تأکید بر اینکه این دستگاه بومی محسوب می‌شود، تصریح‌کرد: برای صرفه جویی اقتصادی مثل سایر دستگاه‌ها در کشور برخی از قطعات آن از بیرون خریداری می‌شود.
وی با بیان اینکه یک شرکت داخلی معتبر در داخل کشور دستگاه‌های اخذ رأی را تولید می‌کند، گفت:‌ یک نمونه آماده شده را به شورای نگهبان ارائه دادیم که نقطه‌نظراتی را مطرح کردند و ما آنها را اعمال کردیم، نمونه دوم نیز به شورای نگهبان ارائه شد که سخت افزار آن مورد تایید قرار گرفت و الان نیز نرم‌افزار آن را به شورا ارسال کرده‌ایم.
امیری با اشاره به اینکه با شورای نگهبان توافق کردیم یک نهاد سومی اظهارات کارشناسان شورای نگهبان و وزارت کشور را بشنود و از نظر امنیتی اظهار نظر کند،گفت:‌ البته این دستگاه توسط دستگاه های امنیتی مورد تایید قرار گرفته است.
سخنگوی شورای نگهبان در پایان تأکید کرد:‌ امیداواریم تا هفته آینده بحث نرم‌افزار دستگاه‌های الکترونیکی اخذ رأی نهایی شود.
نامه نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا