بصیر گزارش می‌دهد؛

دیوار مهربانی؛ تقابل بهداشت و عاطفه

بصیر، این روزها موج ایجاد دیوار مهربانی در سطح کشور و به تبع آن در استان مازندران در حال رشد است، هر روز در محله و یا خیابانی شاهد ایجاد این دیوار هستیم.

نفس این اقدام بسیار خوب و به‌نوعی تقسیم مهربانی و عطوفت است که از سوی تعدادی از فعالان اجتماعی مورد تقدیر قرار گرفت.

البته مردم نیز از این طرح و اقدام استقبال کردند و در برخی از دیوارهای ایجادشده لباس‌های متعددی برای اهدا قرار داده شد تا اینجا کار بسیار خوب است و مشکل خاصی وجود ندارد.

اما از منظر بهداشتی این موضوع چندان مورد استقبال مسئولان بهداشتی استان مازندران قرار نگرفت، به‌طوری‌که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: بهتر است فردی که لباس را اهدا می‌کند از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کرده و پس از شست‌وشو و اتو، آن را به چنین مکانی تحویل دهد، البته از نظر اخلاقی نیز این موضوع مورد تایید است.

محسن اعرابی بیان کرد: آنچه که از نظر بهداشتی مهم بوده این است که ما نگران این هستیم عامل بیماری‌زا از طریق لباس انتقال پیدا نکند که این مهم‌ترین نگرانی است که باید رفع شود.

وی با اشاره به اینکه با فروش لباس دست دوم مخالف هستیم، گفت: از نظر قانونی نیز فردی نمی‌تواند این کار را انجام دهد و از نظر بهداشتی فروش لباس دست دوم با مشکل مواجه است و فروشگاه‌ها مجاز به فروش لباس دست دوم نیستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان خاطرنشان کرد: تاکید ما بر این است که در بحث دیوار مهربانی هموطنان لباس‌ها را شسته و اتو شده تحویل دهند.

امید است افرادی که در این طرح عام‌المنفعه شرکت می‌کنند حساسیت‌های بهداشتی را مراعات کنند تا به قول قدیمی‌ها از هول حلیم در دیگ نیفتیم و این اقدام طوری نشود که اگر گوشه‌ای از مشکلات مردم رفع نشد، مشکلاتی بهداشتی و درمانی افراد استفاده‌کننده از این لوازم را تهدید کند، چون ظاهراً قرار است طرح دیگری از این دست نظیر یخچال مهربانی نیز شاید در آینده راه‌اندازی شود.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا