مدیرکل ارشاد: با رسانه‌های محلی که اخلاق را رعایت نمی‌کنند، برخورد جدی می‎کنیم

بصیر، بحث خبرخوری پدیده‌ای که در رسانه‌های مازندران دیده می‌شود. متأسفانه برخی رسانه‌ها، به‌ویژه نشریات محلی با برداشت اخبار از خبرگزاری‌ها بدون ذکر منبع خبرها را کار می‌کنند، این موضوع در حوزه خبر تا حدی عادی شده اما موضوع جالب توجه پدیده جدید و خجالت‌آور گزارش‌‌خوری است که باید تدبیری جدی در این‌باره اندیشیده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: سامان‌دهی حوزه رسانه در مازندران نیز در این ارتباط است، به این معنا که وقتی که خبرنگاران حرفه‌ای تولید نمی‌کنیم و آموزش‌های لازم را به خبرنگاران نمی‌دهیم متاسفانه وقتی خبر ندارند اقدام به برداشت خبر از رسانه‌های دیگر می‌کنند.

احد جاودانی اضافه کرد: البته مشکلی ندارد خبر با ذکر منبع در سایر سایت‌ها و نشریات کار شود، متاسفانه خبر را برداشته منبع را حذف کرده و از قول خود کار می‌کنند.

وی با اعلام اینکه بحث خبرخوری یکی از معضلات مهم در حوزه رسانه در کشور و به تبع آن در مازندران است، یادآور شد: امیدواریم در فضای جدیدی که در رابطه با سامان‌دهی حوزه رسانه و شناسنامه کردن خبرنگاران استان در حال به‌وجود آوردن هستیم، کمتر دیده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: از نظر قانونی و اخلاقی نیز درست نیست، اگر خبر برداشته می‌شود حتماً با ذکر منبع باشد، اما متأسفانه در سطح رسانه‌های استان و حتی کشور نیز وجود دارد.

جاودانی خاطرنشان کرد: اگر مشاهده شود این موضوع در رسانه‌های محلی تکرار شود، به‌صورت جدی برخورد می‌شود منتها هنوز مجازات خاصی تعریف نشده است.

وی در پایان گفت: امیدواریم رسانه‌های ما در به‌کارگیری خبرنگاران خوب و حرفه‌ای نسبت به بحث تولید خبر اهتمام کنند تا دیگر نیازی به برداشت اخبار از رسانه‌های دیگر با حذف منبع نباشد.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا