نوشیدنی‌هایی که مینای دندان را نابود می‌کند

بصیر ،امیدرضا رکن پزشک متخصص دندانپزشک گفت: نوشابه‌هایی که به علت داشتن اسید زیاد و افزایش نیرو به مینای دندان آسیب می‌رساند، همانند نوشابه‌های انرژی‌زا و ورزشی که بیشتر جوانان و نوجوانان از آنها استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: در یک آزمایش که متخصصان انجام داده‌اند به مدت ۱۵ دقیقه مینای دندان را در نوشیدنی‌های انرژی زا و ورزشی قرار دادند و سپس ۲ ساعت در بزاق مصنوعی و این عمل روزانه ۴ بار و به مدت ۵ روز انجام شد، بعد از گذشت این ۵ روز آسیب‌هایی که به مینای دندان آمد قابل مشاهده شد و به این نتیجه رسیدند که نوشابه‌های انرژی‌زا ۲ برابر نوشیدنی‌های ورزشی موجب از بین رفتن مینای دندان می‌شود.

رکن اظهار داشت: هرچه قدر که مینای دندان آسیب ببیند و تحلیل و فرسایش در آن ایجاد شود دیگر قابل بازگشت نیست و بیشتر موجب پوسیدگی و افزایش حساسیت به سرما می‌شود.

متخصص دندان‌پزشک خاطرنشان کرد: هرچه قدر که بعد از آشامیدن این نوشیدنی‌ها، بتوانیم آدامس بدون قند بجویم این عمل خود باعث می‌شود که بزاق در دهان زیاد شود و بر اسیدهای نوشابه‌ها اثر بگذارد، بنابراین به کاهش سطح اسیدها در دهان کمک می‌کند و با شستن آب نیز می‌توان این اثرات اسیدی را کم کرد.

تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا