گذشت از قاتل مدت کوتاهی قبل از قصاص

بصیر ،مرد جوانی که مدت زیادی تا اجرای حکم قصاص وی باقی نمانده بود، با اعلام رضایت خانواده مقتول از قصاص نجات یافت.

سیزدهم اسفندماه سال ۸۶ قتل پیرمرد ۷۴ ساله‌ای در تهران به وقوع پیوست. جزئیات وقوع این قتل از این قرار بود که مرد ۳۵ ساله‌ای با ضربات چاقو مقتول را به قتل رسانده بود و زن ۲۶‌ ساله‌ای به نام سمیرا نیز در این ماجرا مجروح شده بود.

قبل از تشکیل پرونده قتل عمد شناسایی متهم این پرونده در دستور کار ماموران قرار گرفت و با سرنخ‌هایی که کارآگاهان از متهم این پرونده به دست آورده بودند، وی مدتی بعد دستگیر شد.

مجید متهم این پرونده در بازجویی‌ها درباره جزئیات وقوع قتل به ماموران گفت: سمیرا مستاجر و همسر صیغه‌ای من بود و در خانه من زندگی می‌کرد. من خیلی او را دوست داشتم  و پس از مدتی به او شک کردم و گمان می‌کردم که سمیرا با پیرمرد ۷۴ ساله که در محله ما اجناس خانگی قسطی می‌فروخت ارتباط دارد. به همین خاطر یک روز تصمیم به قتل پیرمرد ۷۴ ساله گرفتم؛ پس از کشتن او سمیرا را نیز مجروح کردم و از آنجا متواری شدم.

با اعتراف مجید به قتل پیرمرد ۷۴ ساله وی در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شد و پس از تایید حکمش توسط شعبه ۳۷ دیوان عالی کشور در یک قدمی قصاص قرار گرفت. در حالی که مدت‌زمان زیادی تا اجرای قصاص وی باقی نمانده بود خانواده مقتول امروز با حضور در شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران رضایت خود را از متهم این پرونده اعلام کردند و مجید از قصاص رهایی یافت.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا