در پی بی توجهی مسئولان/

داروی ضد سرطان ایرانی که سر از آمریکا در آورد

بصیر، روز گذشته با حضور مسئولین شهرستان زابل از پروفسور رضا شیخ‌نژاد کاشف داروی ضدسرطان «سیستانین» تجلیل شد.
این پرفسور با بیان اینکه داروهای قبلی عوارض جانبی داشت و تنها برای مدت کوتاهی بیمار را زنده نگه می داشت، افزود: داروی ضد سرطان سیستانین به صورت هدفمند عمل می کند و عوارض جانبی ندارد
وی با بیان اینکه دانشمندان عقیده دارند اگر دارویی تهیه شود که فقط به سلول سرطانی حمله کند گلوله دارویی خواهد بود ، ادامه داد:
این کار ۲۰سال پیش انجام شد و حتی محققین و دانشمندان باور نمی کردند.

۲۰ درصد سود حاصل از فروش دارو به سیستان اختصاص داده می شود
کاشف داروی ضد سرطان با بیان اینکه بعد از کشف داروی ضد سرطان جهت ثبت آن به کشور آمدم، اضافه کرد: اما هیچ مسئولی از این طرح استقبال نکرد و توجهی نشان ندادند به همین دلیل برای ثبت به آمریکا بازگشتم.
پروفسور شیخ نژاد با بیان اینکه داروی سیستانا را در آمریکا به ثبت رساندم، تصریح کرد: اکنون در حال تهیه داروی بهتری در ایران هستیم که عملکرد آن به مراتب بالاتر از سیستانا است و نام آن را سیستانین گذاشته ایم.

وی با بیان اینکه بودجه لازم جهت ساخت دارو هنوز تعلق نگرفته افزود: با پیگیری های زیاد بودجه ای به حساب دانشگاه واریز شد که آن هم به طور کامل در اختیار بنده قرار نگرفته تا بتوانیم کار را به اتمام برسانیم، اما بنده دست از تلاش بر نخواهم داشت.

پروفسور شیخ نژاد در پایان اظهار داشت: بر اساس قرارداد امضاء شده با شرکت دارویی داخلی مقرر شده ۲۰ درصد سود حاصل از فروش داروی ضد سرطان به منطقه سیستان اختصاص داده شود.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا