رسپولیس خانه خودم است و دلیلی ندارد مستاجر نفت شوم

طارمی: میرشیبانی مرا با بازیکن دیگری اشتباه گرفته است/ وقتی از پرسپولیس پیشنهاد داشتم چرا باید با نفت مذاکره می‌کردم؟

بصیر، مهدی طارمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص صحبت‌های بهرام میرشیبانی مدیرفنی تیم فوتبال نفت، حضورش در پرسپولیس، پیشنهاد دایی به وی و موارد دیگر صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید.

بهرام میرشیبانی مدیر فنی تیم فوتبال نفت گفته که «قبل از اینکه طارمی به پرسپولیس برود با پدرش به باشگاه نفت آمدند و خواستار حضور در تیم ما بودند ولی در آن سال نشد که نشد». این موضوع صحت دارد؟

نمی دانم منظور او چه سالی است. من دو سال خدمت سربازی بودم و در هیچ تیمی حضور نداشتم . بعد از آن هم با قراردادی دو ساله به ایرانجوان بوشهر رفتم که پس از گذشت یکسال با پیشنهاد علی دایی و پرسپولیس مواجه شدم و به این تیم آمدم.

یعنی این کار را انجام نداده‌ای؟

وقتی خدمت سربازی من تمام شد ابتدای لیگ برتر دوره سیزدهم بود. من فقط در تمرینات گسترش فولاد که تازه به لیگ برتر آمده بود شرکت کردم که مرا انتخاب نکردند. بعد هم به بوشهر برگشتم و به ایرانجوان رفتم. اگر آن فصل مدنظر میرشیبانی است که قاعدتا باید من در تمرینات نفت شرکت کرده باشم و سرمربی آن فصل نفت هم فکر کنم یحیی گل محمدی بوده که باید حضور من را یادش باشد. اگر هم بگویند من بعد از دوسال دوری از فوتبال و حضور در پادگان سرم را پایین انداخته و مستقیم رفته‌ام دفتر باشگاه نفت و گفته‌ام با من قرارداد ببندید که باید خیلی اتفاق جالب و منحصر به فردی بوده باشد.

جالب اینجاست که پیش از شروع لیگ چهاردهم هم به پرسپولیس پیوستی!

بله دقیقا! پس از حضورم در ایرانجوان و بلافاصله پس از پایان لیگ دسته اول علی دایی از طریق یک دوست مشترک با من تماس گرفت و پرسید دوست داری در پرسپولیس بازی کنی؟ من شوکه شده بودم. علی دایی و بهمن دهقان هم شاهد زنده هستند. بعد از آن که حرف‌های‌مان را زدیم قرار شد در آغاز فصل نقل و انتقالات بروم قراردادم را با پرسپولیس ببندم. از آن لحظه تا لحظه ثبت قراردادم روزشماری می کردم. وقتی بلافاصله پس از خاتمه لیگ یک، پیشنهاد علی دایی که اسطوره کودکی‌ام بوده و پرسپولیس که بازی در آن برایم رویا بوده را در جیب داشتم آیا منطقی است من و پدرم به باشگاه نفت رفته و خواستار حضور در آن تیم شده باشیم؟

خب فکر می‌کنی چرا میرشیبانی این حرف‌ها را مطرح کرده است؟

با احترام به مدیرفنی نفت تهران، به نظرم او من را با بازیکن دیگری اشتباه گرفته است. اگر به باشگاه نفت رفته بودم مثل همان ماجرای گسترش فولاد اعلام می‌کردم و برایم کسر شان نبوده که بخواهم کتمان کنم. هنوز هم محل دفتر باشگاه نفت را بلد نیستم. تنها خاطره ام از باشگاه نفت این است که در ۱۸ سالگی اولین گل لیگ برتری ام را با پیراهن شاهین به تیم نفت تهران در ورزشگاه تختی زدم و دقیقه ۸۸ بازی دو بر یک باخته را دو بر دو کردیم.

درباره پیشنهاد معاوضه یک بازیکن پرسپولیس با بیرانوند هم صحبت کن. برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند که مدیران باشگاه نفت تو را برای معاوضه با دروازه‌بان تیم‌شان مدنظر داشتند!

من نمی‌دانم چنین پیشنهادی وجود داشته یا خیر اما در مورد خودم می گویم وقتی خودم خانه و خانواده ای بزرگ به نام پرسپولیس دارم که حضور در آن رویاهای بچگی‌ام بوده دلیلی ندارد مستاجر خانه دیگران شوم. پیراهن پرسپولیس را ساده به دست نیاورده ام که آن را با پیراهن دیگری عوض کنم. خیال همه هواداران راحت. من فوتبال را با دلم بازی می کنم و در ایران برای تیمی غیر از پرسپولیس بازی نمی کنم چون دلم با تیم دیگری نیست.

در پایان اگر صحبتی باقی مانده بگو.

نفت تیم ریشه دار و قابل احترامی است که در فوتبال ما نقش سازنده ای داشته اما حالا که حرف از نفت است از مدیران ارشد وزارت نفت یک درخواست دارم. استان بوشهر گنجینه نفت و گاز کشور است و در طی دوسال حمایت پارس جنوبی از شاهین بوشهر، این تیم به لیگ برتر رسید. شور و هیجان حضور شاهین و هوادارانش را فوتبال ما هیچگاه از یاد نمی برد. امیدوارم وزارت نفت در کنار نفت تهران روی فوتبال پرتماشاگر بوشهر هم سرمایه گذاری کند تا هزینه هایی که از بیت المال برای فوتبال می شود منجر به ایجاد شور و نشاط در این استان محروم شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا