مرد فاتل از قصاص قتل دوم هم نجات یافت

بصیر ،این مرد جنایتکار که پشیمان است در آخرین مرحله قضایی به زندان و تبعید محکوم شد.این مرد افیونی محکوم به مرگ که محمد نام دارد سال ۹۰ در دومین جنایت به خاطر قتل هم پاتوقی‌اش دستگیر شد.محمد ۴ سال پیش در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران تحت محاکمه قرار گرفت و به قتل اعتراف کرد و قضات عالیرتبه با توجه به اعترافات این قاتل و اصرار خانواده قربانی وی را به قصاص نفس –اعدام-محکوم کردند.

به گزارش پرونده در نخستین جنایت این مرد در ۲۸ خردادماه سال ۸۲ در درگیری خیابانی مردی را کشت ، وقتی محکومیت محمد به دار مجازات در دیوانعالی کشور تأیید شد وی در آستانه اعدام قرار گرفت تا اینکه توانست با پرداخت دیه ۱۸۰ میلیون تومانی مورد بخشش قرار گرفته و از اعدام نجات یابد. محمد پس از پایان دوران محکومیت زندان آزاد شد.

در حالی که ۸ سال از جنایت اول می‌گذشت، وی جنایت دوم را در محدوده یک کمپ ترک اعتیاد و در زمین‌های کشاورزی شهرک مسعودیه رقم زد و این بار نیز با پرداخت ۸۰ میلیون تومان دیه و در حالی که باز تا یک قدمی اعدام پیش رفته بود، نجات یافت. صبح دیروز محمد از جنبه عمومی جرم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران از سوی قاضی قربانزاده و دو قاضی مستشار تحت محاکمه قرار گرفت و در آخرین دفاع از خود گفت: سال ۹۰ به موادمخدر اعتیاد داشتم و با پسرعمه‌ام که معتاد بود برای ترک به یک کمپ ترک اعتیاد رفتیم.

پس از چند ماه که اعتیاد را کنار گذاشتیم و از کمپ ترخیص شدیم پسرعمه‌ام گفت که محمد وسایل وی را در کمپ به سرقت برده است. قرار شد که من میانجیگری کنم و آن روز با پسرعمه‌ام نزد محمد که خرده‌فروش موادمخدر بود، رفتیم.آنجا بین محمد و پسرعمه‌ام مشاجره لفظی بالا گرفت و محمد چاقو کشید.

من هم چاقو را از وی گرفتم و ناخواسته ضربه‌ای به او زدم. وی افزود: باور کنید هرگز قصد کشتن وی را نداشتم. ناخواسته این جنایت دوم رقم خورد. دو قتلی که من انجام دادم باعث شد که خانواده‌ام دار و ندارشان را از دست بدهند و حتی برای قتل دوم پدرم خانه‌اش را به فروش گذاشت و ۱۳۰ میلیون به خانواده قربانی دادیم و بقیه را با یک چک ۵۰ میلیون تومانی پرداخت کردیم.

وی ادامه داد: من خیلی به خانواده‌ام ضربه زدم حتی خواستگار خواهرم وقتی تحقیق کردند دیگر پا پیش نگذاشتند و منصرف شدند.محمد گفت: هدفم از گفتن این حرف‌ها این بود که خدا برای بار دوم به من لطف کرد تا بار دیگر کنار خانواده‌ام باشم و من از گذشته خود بشدت پیشمان بوده و تقاضای عفو و بخشش دارم.بنابر این گزارش، در پایان جلسه دادگاه سه قاضی عالیرتبه وارد شور شدند و محمد را به تحمل زندان و تبعید محکوم کردند.

الف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا