پشت پای کمیته امداد فریدونکنار به یک نیازمند؛

یکسال زودتر اقساط تسهیلات یک نیازمند فریدونکناری دریافت شد/ وقتی میلیاردر ره گم کند!

بصیر، یکی از نهادهایی که در محرومیت‌زدایی نقش عمده‌ای دارد کمیته امداد امام خمینی(ره) است که به دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس شد و اگرچه امداد‌رسانی قبل از انقلاب در طیف محدودتری انجام می گرفت، اما فعالیت این نهاد ه طور رسمی در۱۴ اسفند ۱۳۵۷ آغاز شد.

کمیته امداد در این مدت اقدام به شناسایی نوع و میزان محرومیت در بین جوامع شهری و روستایی کشور کرده و با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و اعتبارهای دولتی اقدام به حل مشکل و رفع نیازهای محرومان کرده است.

از شروع تاسیس کمیته امداد تاکنون تحولات چشم‌گیری در نوع و میزان کمک‌های ارائه شده از سوی این نهاد، صورت گرفته و هم‌اکنون در زمینه امدادرسانی، برنامه‌های مختلف و متنوعی را در دست اجرا دارد.

یکی از کارهای در خور شان این نهاد انقلابی اعطای تسهیلات و وام قرض‌الحسنه به نیازمندان است و در این بین افراد مختلف با حضور در کمیته امداد پس از درخواست، از این شرایط استفاده می‌کنند.

اما موردی عجیب در کمیته امداد فریدونکنار اتفاق افتاده که جالب توجه است، فردی حدود ۴ سال پیش برای دریافت وام به این نهاد در فریدونکنار مراجعه می‌کند و با شنیدن اینکه به دلیل نگه‌داری از مادر خود در اولویت قرار دارد می‌تواند از ۱۰ میلیون تومان تسهیلات استفاده کند درخواست دریافت وام را می‌دهد.

این فرد در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز اظهار کرد: پس از چند سال و مراجعه‌های پی‌در‌پی فقط یک میلیون تومان وام به من تعلق گرفت، به دلیل نداشتن حمام در خانه و وضعیت نامناسب مالی حاضر به دریافت این وام شدم.

وی افزود: من مستاجر بک خانه بودم که پس از مدتی از من می‌خواهد که آن خانه را ترک کنم، تنها دارایی‌ام زمین بود که آن نیز به دلیل مشکلات با برخی از اعضای خانواده‌ام نمی‌توانستم بفروشم، جالب آنکه این یک میلیون پول وکیل و مابقی کارها شد و باز هم بی‌پول ماندیم، لوازم خانه را در زمین خود قرار دادیم و بر روی آن پلاستیکی به عنوان سرپناه کشیدیم تا باران آن را از بین نبرد.

این فرد نیازمند خاطرنشان کرد: با هزار مشکل از یک فرد متشخص خواهش کردم که ضامن من برای دریافت وام شود و این فرد را پس از پذیرفتن به دفترخانه بر اساس گفته‌های کمیته امداد بردم تا صلاحیتش را تائید کنند، کاری نداریم که برای دریافت این وام و به دلیل پیگیری‌های مکرر من حدود ۱۰۰ هزارتومان هزینه شد اما من برای ردیف شدن این ضامن از آبروی خود گذشتم، به دلیل مشکلات فراوان مالی که برای من به وجود آمد پس از گذشت یکسال نتوانستم قسط این وام را پرداخت کنم، با وجود آنکه یکسال از زمان بازپرداخت قسط باقی مانده بود و سررسید نصف قسط‌هایم بود به جای اینکه وقت دهند یکسال زودتر وام از حساب ضامن من برداشت کردند و آبروی من را بردند.

وی گفت: اکنون نه خانه‌ای داریم و نه پولی که بتوان با آن کاری کرد، حتی به آنها گفتم زمین را در نزد شما به امانت می‌گذارم اما آنها نپذیرفتند.

این فرد افزود: در بانک صادرات حساب باز کردم و برای پیگیری اقساط عقب افتاده به این بانک مراجعه کردم اما در کمال تعجب به من گفتند که برای تصویه حساب مالی باید به بانک تجارت بروم.

وی در پایان گفت: امیدوارم این فریاد من که از درد برخواسته است به گوش مسئولان برسد، من یکسال قسطی پرداخت نکردم و آن را کاملا قبول دارم اما اینکه حدود یکسال زودتر از موعد مقرر از حساب ضامن من پول کامل را دریافت کنند تعجب‌آور است.

به گزارش بصیرنیوز، آنچه از تعالیم دین مبین اسلام استنباط می‌شود، توجه ویژه خداوند و ائمه معصومین به محرومیت‌زدایی است که نهاد کمیته امداد آن را سرلوحه کارخود قرارداد، اما گاهی اوقات برخوردهای این‌چنینی نگاه‌ها به این نهاد مقدس را به طور غیرقابل باوری تغییر می‌دهد.

آنچه مسئولان نیز در این زمینه باید بدانند این است که آنها برای باز کردن گره از مشکلات مردم در میز مسئولیت قرار دارند نه آنکه مشکلی بر معضل این افراد اضافه کنند و به یاد این جمله معروف می‌افتیم که «وقتی میلیاردر ره گم کند کار به کجا خواهد کشید»!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام
    بهتر نیست بعد از تحقیقات لازم نسبت به ارائه خبر اقدام نمایید.
    اینگونه خبر پراکنی اعتبار سایت وزین بصیر را زیر سوال خواهد برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا